اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/12/16 |برنت 82 دلار و 11 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعت معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافت. به نظر می رسد نگرانی در مورد رشد تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، تأثیر کاهش تولید توسط تولیدکنندگان عمده را خنثی کرده است.
از سوی دیگر، ضعف دلار آمریکا باعث افزایش تقاضا برای نفت از سوی دارندگان سایر ارزهای جهانی شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت یا ۰.۱۳ درصد افزایش به قیمت ۷۸ دلار و ۲۵ سنت معامله می شود.
هدف رشد اقتصادی چین برای سال ۲۰۲۴ روز سه‌شنبه حدود ۵ درصد اعلام شد، اما برنامه‌های محرک مالی این کشور نتوانسته اقتصاد آن را بهبود بخشد. این نگرانی ها در مورد رشد ضعیف تقاضا در چین را افزایش داده است.
اما کاهش ارزش دلار آمریکا و اخبار تمدید طرح اوپک پلاس برای کاهش تولید از قیمت نفت حمایت کرده است. این ائتلاف روز یکشنبه اعلام کرد که به کاهش ۲.۲ میلیون بشکه ای تولید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.
این اقدام اوپک پلاس عرضه نفت در بازارها، به ویژه در بازارهای آسیایی را محدود می کند. عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، در ماه آوریل قیمت نفت خود را به آسیا، بزرگترین بازار خود، افزایش داد.
موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به اول مارس ۴۲ هزار و ۳۰۰ بشکه افزایش یافت که بسیار کمتر از ۲.۱ میلیون بشکه پیش بینی شده بود.
انتهای پیام/۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا