بانک و بیمه

نوسانات کوچک نرخ ارز طبیعی است

به گزارش افق میهن، علی طرزعلی در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت دلار در مراکز مبادلات ارزی در چند روز اخیر چیست و آیا نرخ دلار به بازار آزاد نزدیک است؟ وی بیان کرد: تثبیت نرخ ارز به معنای ثابت نگه داشتن یا عدم تغییر نرخ نیست، بلکه بسته به شرایط اقتصادی نوسانات جزئی خواهد داشت و طبیعی است اما نرخ ارز در این مرکز رو به افزایش است و در راستای آن است. از بازار آزاد آهسته رفتن درست نیست.

طرزعلی گفت: اگر نیاز واقعی ارزی کشور را در بخش خدمات و کالا تامین کنیم، قطعا بر نرخ ارز و ثبات آن تاثیر می گذارد. اگر بتوانیم نرخ ارز را کنترل و مدیریت کنیم، می توانیم به یک اقتصاد با ثبات برسیم.

طرزعلی تصریح کرد: یکی از وظایف مرکز مبادلات ایران تطبیق نرخ ارز با قیمت واقعی خدمات و کالاها است و اگر بتوانیم این کار را به طور کامل انجام دهیم قطعا می توانیم نرخ ارز را در بازار آزاد کنترل کنیم.

در هر صورت به گفته مسئول ارزی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، با تامین نیازهای واقعی ارز، می توان نرخ ارز را نیز کنترل کرد و در نتیجه فعالان اقتصادی احساس راحتی کرده و نسبت به آینده اطمینان پیدا می کنند. و انتظارات تورمی نیز کاهش خواهد یافت. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا