بانک و بیمه

پشتوانه بانک ها ایجاد تورم است!

بازار؛ امیررضا اعتمادی: نرخ تورم در ایران عمدتا با قیمت خودرو، زمین و مسکن، ارز، طلا و خودرو محاسبه می شود! این مشکل به این دلیل رخ می دهد که مردم برای حفظ ارزش دارایی های خود در آینده به دنبال بازارهای کم ریسک و با پاداش بالا هستند و بنابراین می خواهند هر مقدار پول نقدی که دارند را به خودرو تبدیل کنند و ارزش دارایی های خود را حفظ کنند. مسکن، ارز و طلا می خرند.

از سوی دیگر، بانک ها برای ایجاد پشتوانه مالی، عمدتاً در این بازارهای مشترک با جامعه سرمایه گذاری می کنند، «یعنی به جای ایجاد نقدینگی برای مردم از طریق حفظ سرمایه، یک مؤسسه مالی با مردم و نتیجه آن رقابت می کند». رقابت تورم است. است!”

از هسته ایجاد حمایت بانکی که شامل خرید ملک، مسکن و ساختمان می شود و این موضوع جدیدی در بانک های ایرانی نیست. افزایش قیمت ملک، گرانی مصالح ساختمانی و انحصار در تعیین قیمت زمین در برخی مناطق ایجاد می شود و به همین دلیل انتقاد می شود که «بانک ها دست به دست هم می دهند تا ریال تولید کنند. که است.» عامل اصلی تورم است و از املاک و مستغلات برای سود استفاده می کند. آنها را می خرد و از آنها به عنوان پشتوانه مالی استفاده می کند.» او صرفاً ریال های کم ارزشی تولید کرد و با قرار دادن ملک به عنوان تکیه گاه، بر ثروت خود افزود!

اگر اکنون بانک ها به جای تبدیل سرمایه خود به «املاک و ساختمان» بر سرمایه گذاری در تولید، احیای کارخانه ها و شرکت های دانش بنیان، پروژه های گردشگری و شهرسازی تمرکز می کنند.

سال آینده شاهد کاهش تورم، تولید، اشتغال و قیمت ملک خواهیم بود! مضمونی که مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود به آن اشاره کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا