طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 8 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت با بازدهی منفی بسته شد. این اسکناس در بیشتر روزهای هفته گذشته ارزش خود را از دست داد و در نهایت بیش از ۲۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. تحلیلگران اقتصادی برای دومین هفته قیمت دلار را کاهش دادند اردیبهشت کانال دوم راهرو ششم نام دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته اول افزایش یافت اردیبهشت متاثر از کاهش ریسک های سیستماتیک و آرامش سیاسی با بازدهی منفی و افت ۲۴۵۰ تومانی بسته شد. اسکناس دلار با افزایش نشانگر فروردین از کریدور ششم عبور کرده و منطقه قیمتی دلار منطقه مذکور است که قیمت در آن تثبیت شده است.

سیر نزولی دلار همچنان ادامه دارد

تحلیلگران بازارهای مالی به حرکت های قیمتی تتر اشاره می کنند و می گویند تتر نتوانسته بالای ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود و در شرایط سیاسی بسیار مساعد می تواند تا محدوده ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان لغزش کند و در شرایط خوش بینانه، تتر می تواند به سطح ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان برسد. متراژ ۶۲۰۰۰ تومان و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

برخی از کارشناسان اقتصادی با اشاره به جو مثبت بازار و سرکوب قیمت دلار توسط سیاست گذاران بر اساس تجربه سال های اخیر می گویند: هر زمان قیمت دلار به سقف برسد ۳۰ درصد اصلاح قیمت کاهش می یابد. آنها معتقدند قیمت دلار در حال حاضر در مرحله اصلاح است و طی هفته های آینده با کاهش تدریجی به سطوح پایین کریدور ششم بازخواهد گشت. اما در نهایت این کاهش ها منجر به بازگشت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نمی شود.

بازگشت تتر به کانال ۶۳۰۰۰ تومان است

قیمت درهم پنج شنبه ۶ اردیبهشت در سال ۱۴۰۳ با کاهش ۱۴۰ تومانی در ۱۷۰۰۰ و ۱۲۰ تومان بسته شد. تتر با ۳۰۰ تومان کاهش به ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت پوند انگلیس با افت ۳۰۰ تومانی به ۷۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. یورو نیز روز پنجشنبه با ۵۰۰ تومان کاهش در کف کانال ۶۸ هزار تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا