ترندهای روز

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یکشنبه عصر، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از بازگشت رئیس جمهور و تیم همراهش از مراسم افتتاح سد «قیز قالاسی» در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، خبر تصادف با بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در رسانه. پس از اظهارات متناقض مختلف رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تایید شد و بابک محمودی به ایسنا گفت: در پی اعلام تصادف با بالگرد حامل کاروان رئیس جمهور، تیم های امدادی هلال احمر به محل اعزام شده است.»

پس از این حادثه و در حالی که شرایط جوی منطقه وقوع حادثه بسیار نامساعد بود، همراه با بارش شدید باران و مه، صدها امدادگر از هلال احمر و نیروهای نظامی به محل اعزام شدند و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد. و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشورها مانند ترکیه، روسیه و… داوطلبانه برای شرکت در عملیات جستجو اعلام آمادگی کردند و در آن شرکت کردند.

سرانجام پس از حدود ۱۵ ساعت جستجو در این مکان و با وجود وجود مه شدید، باران و تاریکی، امدادگران هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه ای به نام «تاویل» شدند. پس از آن تیم های امدادی و نظامی در محل حاضر شدند و اقدامات خود را آغاز کردند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در گفت وگو با ایسنا با تایید این خبر اظهار کرد: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال حرکت به سمت هستند. موقعیت شناسایی شده

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به ایسنا گفت: امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت هستند. این در حالی است که با کشف محل بالگرد سقوط کرده، هیچ نشانه ای از زنده بودن سرنشینان هلیکوپتر مشاهده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا