اقتصاد جهان

اخراج 10 درصد کارکنان تسلا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یاهو فاینانس، شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در سراسر جهان اخراج کرده است.

در یادداشتی که اولین بار در وب سایت خبری Electrek منتشر شد، مالک میلیاردر این خودروساز الکتریکی، ایلان ماسک، به کارمندانش گفت که دیگر از هیچ چیز متنفر نیست، “اما باید انجام شود.”

بر اساس آخرین گزارش سالانه خود، بزرگترین خودروساز جهان از نظر ارزش بازار، تسلا، تا دسامبر سال گذشته ۱۴۰۴۷۳ نفر در سراسر جهان مشغول به کار بوده است.

تسلا به درخواست بی بی سی برای اظهار نظر در مورد اخراج ها پاسخی نداد.

در ایمیل ماسک آمده است: «ما یک بررسی کامل از سازمان انجام دادیم و تصمیم دشواری گرفتیم که نیروی کار جهانی خود را بیش از ۱۰ درصد کاهش دهیم.

او گفت: من از هیچ چیز بیشتر از این متنفرم، اما باید انجام شود.

ماسک همچنین تاکید کرد که این اخراج به شرکت اجازه می‌دهد تا با کاهش هزینه‌های سربار خود، خلاقانه‌تر و سریع‌تر به سمت «چرخه بعدی رشد» حرکت کند.

یکی از کارمندان تسلا که به او گفته شده بود اخراج خواهد شد، به بی‌بی‌سی گفت که مانند سایر کارکنان اخراج شده، حساب ایمیل خود را قطع کرده‌اند.

اندرو باگلینو، یکی از اعضای تیم رهبری تسلا، روز دوشنبه در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) اعلام کرد که پس از ۱۸ سال “تصمیم دشوار” را برای ترک شرکت گرفته است.

بر اساس پستی در وب سایت تسلا، باگلینو از سال ۲۰۱۹ معاون ارشد تیم مهندسی انرژی و نیرو تسلا بوده است.

روهان پاتل، مدیر دیگر این شرکت که مسئول سیاست عمومی و توسعه تجارت است نیز پست خود را ترک خواهد کرد.

او شخصا از ماسک به خاطر دادن فرصت به او و “توانمندسازی” او برای رهبری ابتکارات مهم در شرکت تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا