اخبار اقتصاد ایران

استخدام ۷۰ هزار معلم در سال جاری | تقویم افتتاح‌های زیربنایی و عمرانی منتشر می‌شود

ایران تحلیل به نقل از ایرنا، داود منظور در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: قانون برنامه هفتم سال گذشته در مجلس تصویب شد و اختلاف نظرهایی بین مجلس وجود دارد. مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و هیئت. نظارت بزرگی روی آن بود که قسمت عمده آن تا پایان سال برطرف شد و قسمت کوچکی از آن در روزهای آینده به نتیجه می رسد که تا پایان سال برنامه هفتم را اجرا کنیم و قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می شود. تبدیل شد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه تغییرات محسوسی رخ داده است، اما تلاش شد تا مفاد برنامه هفتم در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شود، البته بررسی و تصویب بودجه در دو مرحله انجام شد و دولت ارائه و هر دو بخش را در زمان مقرر به مجلس رساند.

معاون رئیس جمهور گفت: قسمت اول بودجه ۱۴۰۳ آبان ماه گذشته ارائه کردیم اما به دلیل تاخیر در روزهای پایانی سال شاهد بودیم که قسمت اول قانون به دولت ابلاغ شد.

منظور ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف شد قسمت دوم لایحه بودجه را پس از ۱۰ روز به مجلس ارائه کند و ما توانستیم آن را اصلاح کنیم و قسمت دوم آن را بعد از تعطیلات نوروز ارائه کنیم.

وی گفت: بررسی بند دوم به سرعت در مجلس آغاز شده است و کمیسیون های مجلس در هفته جاری جلساتی را تشکیل دادند و کمیسیون تلفیق بودجه امروز تشکیل می شود و امروز و فردا در این کمیسیون قسمت دوم لایحه نهایی بودجه در صحن مجلس بررسی می شود. خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت محول شده و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب قانونی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال جاری آغاز شد. ابتدای سال و پرداخت ها بر اساس جداول سال گذشته انجام شد. و با اعلام جداول قانون بودجه در قسمت دوم این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

منظور تاکید کرد: نگاه تحول آفرینی که دولت در بخش بودجه در توزیع اعتبارات در بودجه پیش بینی کرده است و این نگاه تحول آفرین برای افرادی که سرمایه اجتماعی هستند قابل اجرا است.

دو برابر شدن بودجه اداره ورزش

منظور تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم توجه به حوزه فرهنگ، ورزش و جوانان است که بیش از ۴۵ درصد منابع این بخش را افزایش داده است در حالی که رشد بودجه دولت تنها ۲۳ درصد بوده است. فقط بودجه اداره ورزش از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در حوزه سلامت شاهد تحول چشمگیری هستیم به طوری که اعتبارات این بخش با افزایش ۳۰ درصدی به ۴۰۹ همت رسیده است. همچنین در سال جاری ۲۵ هزار نیروی جدید پزشکی و ۱۸۰۰ هیات علمی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهند شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل کادر پزشکی و دانشگاه ها و ۳۵۰۰ تومان برای تغذیه کادر پزشکی بودجه ۱۴۰۳ اختصاص یافته است.

منظور گفت: دستیاران متخصص در حوزه پزشکی با مشکل مواجه بودند و برای امسال ۳ سجاف منابع اختصاص یافته است که برای اولین بار است که عملاً منابعی را پیش بینی کرده ایم تا دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند کمک هزینه و تحقیقات اختصاص دهند. منابع به دستیاران .

وی تصریح کرد: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم از حق اقامت و سکونت در نظر گرفته شده است تا انگیزه لازم برای اقامت پزشکان در این مناطق ایجاد شود.

استخدام ۷۰۰۰۰ معلم در سال جاری

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منابع معاونت پژوهشی را از حوزه درمان جدا کردیم، گفت: همچنین ۴ تلاش برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص داده شده است و امسال در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدام کردیم. رویکرد جدیدی را در ارائه خدمات بیشتر و جلب رضایت بیشتر مردم دیده اند.

منظور در ادامه گفت: اعتبارات دانشگاه ها و آموزش عالی در بودجه ۱۴۰۳ رشد خوبی داشته و دانشگاه های برتر ۴۰ درصد و دانشگاه های متوسط ​​۳۰ درصد رشد در حوزه اعتبارات دارند. در حوزه فناوری به ویژه میکروالکترونیک و هوش مصنوعی ۷۰۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حوزه آموزش و پرورش گفت: امسال ۷۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب می شوند. همچنین در حوزه های زیرساختی نیز شاهد افتتاح پروژه های زیادی خواهیم بود که در سال های گذشته آغاز شده و اعتبارات آنها در دو سال گذشته تقویت شده است.

اقدامات یارانه ای دولت برای حمایت از معیشت مردم در بودجه ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش یارانه ها نیز گفت: یکی از نقش های مهم دولت توجه به اقشار آسیب پذیر و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه هایی است که پرداخت می شود. طبیعی است که در بودجه به این موضوع در قالب های مختلف پرداخته شده و بخش مهمی از منابع کشور صرف بازتوزیع و یارانه می شود.

منظور با بیان اینکه کل تبصره ۸ بودجه امسال هدف یارانه ها را دنبال می کند، تصریح کرد: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل و صادرات فرآورده های نفتی به دست می آورد صرف توزیع مجدد بین خود مردم می شود. یعنی عملا منابع حاصل از حوزه نفت و گاز که از فروش انواع حامل های انرژی به دست می آید در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه ها به مردم بازپرداخت می شود.

وی تاکید کرد: یکی از انواع پرداخت ها یارانه نقدی است که قشر زیادی از جامعه این یارانه های نقدی را دریافت می کنند. عده ای بر اساس آزمون بعد خانوار ماهیانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که مجموع منابع آنها ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

نایب رئیس اضافه کرد: همچنین برای کمک معیشت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ماهانه مبلغ ۵ همت پرداخت می شود این در حالی است که سال گذشته تعداد مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ نفر افزایش یافت. ٪ و دوباره امسال. ۳۰ درصد افزایش برای توجه به این گروه خاص.

تخصیص ۲۰۰ همات برای خرید تضمینی گندم

منظور تصریح کرد: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف از آن احساس نشدن افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی روی سفره مردم است و ۷ عشر به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می شود. همچنین مجموعه یارانه هایی که به شکل های دیگر داده شده و سر سفره مردم می رود که یارانه خرید تضمینی گندم، آرد و نان است و برای امسال ۲۰۰ حمت هزینه می شود. خرید گندم

وی ادامه داد: در بودجه امسال ۸۵ درصد برای یارانه دارو در نظر گرفته شده است و در عین حال به نهاده ها یارانه داده می شود تا کالاها ارزانتر به دست مردم برسد که شامل یارانه نهاده های دامی و کشاورزی می شود. این یارانه در واقع امسال ۶ درصد است.

اختصاص ۱۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی

معاون رئیس جمهور گفت: در عین حال یارانه نهاده های دامی از جمله کنجاله ذرت با ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ ارز ۴۰ هزار تومان است و امسال نیز ۱۱ میلیارد دلار برنامه ریزی شده است. ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی استفاده می شود. مابه التفاوت این عدد با نرخ بازار ارز شامل ۱۵۰ همات است که دولت پرداخت می کند.

منظور همچنین گفت: کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به ۱ درصد نیز یارانه است و کمک به طرح های آبخیزداری و کشاورزی نیز از جمله کارهایی است که برای تولید محصولات کشاورزی ارزان تر در نظر گرفته شده است. که ۴ یارانه در این بخش در سال جاری تخصیص یافته است. مجموع این پرونده ها قسمت زیادی از بودجه دولت است که در تبصره ۸ ۷۵۰ همت است.

تقویم افتتاحیه های زیربنایی و عمرانی منتشر شد

وی تصریح کرد: تعیین نقش و مسئولیت برای تک تک دستگاه ها و توسعه فرآیندهایی که مشارکت مردم را در اقتصاد افزایش می دهد تا اقتصاد اساسی مردم گسترش یابد و همه دستگاه ها باید در جهش تولید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تدوین و ابلاغ تقویم افتتاحیه زیرساخت ها خبر داد و تاکید کرد: سند ضمیمه طرح ها بیش از ۴۰ صفحه احکام، جداول و اهداف کمی است که فردا اعلام و منتشر می شود. همچنین برنامه هایی که بخش خصوصی در سال جاری در بخش تولید به بهره برداری می رساند و در حوزه صنعت، معدن و نیروگاه متمرکز است که در پیوست دیگری اطلاع رسانی خواهد شد.

۶۷۰ تلاش سرمایه گذاری شرکت های دولتی/ بهره برداری از ۵۵۰ کیلومتر راه آهن

منظور با اشاره به اینکه امسال ۶۷۰ تلاش سرمایه گذاری توسط شرکت های دولتی انجام می شود، تصریح کرد: فهرست این سرمایه گذاری ها به عنوان پیوست دیگر منتشر می شود که در سال جاری هفت سد به ظرفیت یک میلیارد متر مکعب و ۳۱ سد افتتاح می شود. تصفیه خانه های فاضلاب امسال افتتاح می شود. همچنین در سال جاری ۵۵۰ کیلومتر راه آهن به بهره برداری می رسد.

۴۰۰ تلاش برای پروژه های ساختمانی

وی با بیان اینکه ۴۰۰ منبع برای پروژه های تملک دارایی به ویژه پروژه های پایانه برنامه ریزی و تخصیص داده شده است، اظهار داشت: امیدواریم کارگاه عمرانی که با همت نهادهای زیربنایی و وزارت راه و شهرسازی در کشور راه اندازی شده است. نفت و انرژی، قادر به رفع نیازهای مردم خواهد بود. در مقایسه با طرح هایی که از سال ها قبل شروع شده و ناتمام مانده است، شاهد بهره برداری از بخش بزرگی از این طرح ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا