اخبار اقتصاد ایران

اعتبارات بانک شهر تکیه گاه جوانان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان :: ایران تحلیل

بانک شهر با توجه ویژه به شعار سال و سیاست های ابلاغی بانک مرکزی، همواره تلاش کرده است تا با تخصیص مناسب اعتبارات، نقش خود را به عنوان حامی صنایع مختلف، کارآفرینان، واحدهای تولیدی، صنایع دارویی و … ایفا کند.

به گزارش ایران تحلیل، تقویت اقتصاد شرکت های دانش بنیان، کمک به حل مشکلات کلانشهرها با معرفی روش های نوین تامین مالی، تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان، فرزندآوری و… نیز از محورهای مهم بانک است. فعالیت و سیاست های اعتباری شهر در ۲ سال اخیر. شده است.

شعب بانک شهر از ابتدای سال جاری و در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج در سراسر کشور تلاش کرده اند تا شرایط بهره مندی جوانان از تسهیلات ازدواج را در کمترین زمان ممکن فراهم کنند و در این راستا حدود ۸ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به کاهش هزینه فرزندآوری، شبکه شعب بانکی حدود ۴۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

به منظور همراهی کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شعب بانک پرداخت شده است.

گسترش چتر حمایتی بانک شهر از حوزه درمان و سلامت کشور به ویژه صنعت دارو که تحت ظالمانه ترین تحریم ها قرار دارد نیز به طور مستمر در سیاست های اعتباری گنجانده شده و نگاهی به عملکرد بانک شهر در کمک رسانی دارد. فعالان عرصه ارائه دارو و درمان که این بانک با پرداخت تسهیلات به بیش از ۳۰ شرکت داروسازی توانسته خود را به عنوان یکی از حامیان مهم این صنعت معرفی کند.

بانک شهر در طول بیش از ۱۵ سال فعالیت در شبکه بانکی کشور به عنوان بانکی تاثیرگذار در توسعه شهرها توانسته است با گره گشایی از پروژه های شهری آثار ملموس و مثبتی بر زندگی شهروندان بر جای بگذارد و نقش مهمی را ایفا کند. شهرداری ها از روش های نوین تامین مالی استفاده کنند. «تامین مالی شهرداری های کشور برای تسریع و تکمیل پروژه های شهری با استفاده از ابزارهای نوین مانند کارت شهر»، «تامین مالی پروژه تجهیز خط ششم مترو تهران و حومه به منظور ارتقای کیفیت حمل و نقل درون شهری و کاهش. آلاینده های هوا”. اعطای تسهیلات در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکسی های فرسوده شهر شیراز، «انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور کاهش مصرف سوخت از طریق سامانه نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری به منظور کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی و “ارتقای کیفیت هوای شهرها و توسعه حمل و نقل عمومی” و… تنها بخشی از حمایت بانک شهر از مدیریت شهرها بوده است. سال

پرداخت تسهیلات خرد (خانگی، رفاهی، خرید کالا، ودیعه مسکن و تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی) به شهروندان، کارکنان شهرداری و سازمان های تابعه در سراسر کشور نیز جایگاه مهمی در سیاست های اعتباری بانک شهر داشته است.

مشارکت در ۵ پروژه مربوط به وزارت راه و شهرسازی به استناد ماده ۵۶ قانون الحاق و سازوکار بند (ز) تبصره ۴ قانون بودجه کشور به منظور کاهش خسارات جانی و مالی در جاده ها، کاهش بار ترافیکی در مسیرهای مواصلاتی و افزایش ضریب ایمنی راه های کشور. کمک به پروژه احداث بزرگراه نزدیک گردنه شرقی اصفهان، احداث پل تکور و ابتهاج واقع در جاده هراز، پروژه احداث باند دوم فسا – استهبان – قطرویه – سیرجان، پروژه تکمیل بابامایدان – گچساران – بهبهان و تکمیل محور زرقان – خان زنیان (کمربندی شیراز) واقع در استان فارس از دیگر اقدامات حمایتی بانک شهر از پروژه های ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا