بانک و بیمه

افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی با اشاره به برگزاری مزایده شمش و سکه توسط این مرکز برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای طلا در کشور، به تشریح دامنه مبادلات پرداخت و گفت: از آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا. استاندارد از طریق مرکز مبادلات ایران در تاریخ ۲۷ دی در ماه ۱۴۰۲ تا نوزدهمین جلسه مزایده که در روز دوم برگزار شد. اردیبهشت امسال برگزار شد، این جلسات با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. بنابراین در اولین جلسه حراج ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش مورد معامله قرار گرفت و در آخرین نوبت این مزایده ۳۹۵ شمش طلا و ۱۷۵ شمش مورد معامله قرار گرفت.

بالسینی ادامه داد: این نشان دهنده استقبال از مجامع حراج شمش است. در نوزدهمین جلسه حراج، ۲۳ برابر بیشتر از جلسه اول شمش طلا عرضه شد. همچنین میزان معامله فلزات گرانبها در نوزدهمین جلسه ۱۷.۵ برابر مبلغ جلسه اول حراج فلزات گرانبها است.

تا امروز ۴.۱ تن شمش فروخته شده و ۲.۷ تن معامله شده است
وی تاکید کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادلات تا جلسه بیستم که چهارمین جلسه برگزار می شود. اردیبهشت تعداد میلگرد استاندارد (یک کیلوگرم کالیبر ۹۵۵) ۴۱۰۰ عدد می باشد و در مجموع تعداد کل میله های فروخته شده در مزایده های این مرکز ۲۷۱۶ عدد می باشد.

باید بگویم؛ در بیستمین جلسه حراج استاندارد طلا که دیروز در تالار معاملات مرکز مبادلات برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در مجموع ۸۰ کیلوگرم شمش طلا در دو مقطع اصلی و فرعی است. با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان معامله و خرید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا