اخبار اقتصاد ایران

افشاگری درمان فساد نیست | فساد بزرگ در مرحله قانون‌گذاری است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: فساد بزرگ در مرحله قانونگذاری است زیرا ریل گذاری به گونه ای انجام می شود که سازمان گرفتار فساد شود.

ایران تحلیل، نشست گلوگاه های فساد مدیریت شهری با حضور حسن عابدی جعفری از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و سید امیر منصوری از اعضای هیات علمی در پژوهشگاه نظر برگزار شد. دانشگاه تهران.

به گزارش اکوایران، در این جلسه تاکید شد که افشاگری درمان فساد نیست و در ایران معمولا فساد از طریق قانون شکنی اتفاق نمی افتد، بلکه امکان برداشت های متفاوت از قانون اساس فساد است.

همچنین تاکید شد که هیچ جامعه و فردی از فساد در امان نیست و اگر فساد را یک بیماری بدانیم دامنه آن از یک سرماخوردگی ساده شروع می شود و تا یک وضعیت وخیم که پایان آن مرگ است ادامه می یابد.

حسن عابدی جعفری; عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این جلسه یادآور شد: برخی از جوامع به دلیل فساد از بین رفته اند. به گفته وی، فساد مانند موریانه ای می ماند که در مرحله اول پنهان است و زمانی متوجه آن می شویم که ساختمان استقامت خود را از دست می دهد و ممکن است بر روی ما فرو بریزد.

به گفته وی، فساد مرز نمی شناسد و در حالی که وضعیت فساد بدتر شده است، ما همچنان در حال انجام اقدامات خانگی هستیم.

عابدی تاکید کرد: فساد بزرگ در مرحله قانون گذاری است زیرا ریل گذاری به گونه ای انجام می شود که سازمان گرفتار فساد می شود.

در این جلسه مفاسدی که می تواند ستادهای انتخاباتی را تهدید کند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار وضعیت ایران در زمینه مبارزه با فساد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان تاکید کردند که وضعیت ایران در نظرسنجی های جهانی جایگاه خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا