اخبار اقتصاد ایران

اقدام جدید اروپا علیه روسیه؛ تعرفه 95 یورویی برای صادرات گندم :: ایران تحلیل

اتحادیه اروپا در جولای سال جاری اعلام کرد؛ این کشور تعرفه ۹۵ یورویی به ازای هر تن گندم صادراتی روسیه را به عنوان بخشی از بسته تحریمی جدید خود علیه این کشور اعمال کرد. این تعرفه برای افزایش فشار اقتصادی بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایران تحلیل، روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است. این تعرفه می تواند درآمد روسیه از صادرات غلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. افزایش قیمت غلات در روسیه می تواند نارضایتی از جنگ در اوکراین را افزایش دهد.

اتحادیه اروپا با اعمال این تعرفه به دنبال حمایت از اوکراین است. اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است و جنگ به صادرات آن لطمه زده است.

به گزارش انجمن غله ایران؛ کمیسیون اروپا قصد دارد ۹۵ یورو (۱۰۳.۲۴ دلار) به ازای هر تن غلات از روسیه و بلاروس دریافت کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به گزارش فایننشال تایمز گفت که مسکو از گزارش ها مبنی بر قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس مطلع بوده و آنها را تحلیل کرده است.

پیش از این فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس است و کمیسیون اروپا در نظر دارد ۹۵ یورو (۱۰۳.۲۴ دلار) به ازای هر تن غلات از این کشورها را در نظر بگیرد. ) برای دریافت

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: ما این گزارش ها را دیده ایم. باید بررسی شود که این امر تا چه حد و در چه بازه زمانی اجرایی می شود و آیا اصلا این اتفاق می افتد یا خیر. پس از آن، البته، ما به نتایجی خواهیم رسید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا