فناوری

اپ گوگل ویژگی جدید تمرین مکالمه به زبان انگلیسی را آزمایش می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جدید “تمرین مکالمه” در بخش جستجو است. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا مهارت های مکالمه انگلیسی خود را بهبود بخشند. این ویژگی برای زبان آموزان انگلیسی در آرژانتین، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و ونزوئلا در دسترس است. این کشورها در آزمون نسخه اولیه تمرین اسپیکینگ حضور دارند. مانند بسیاری از ویژگی های نرم افزار گوگل، این ویژگی نیز با کمک هوش مصنوعی کار می کند.

به گزارش TechCrunch، گوگل می گوید هدف از این آزمایش کمک به بهبود مهارت های انگلیسی کاربران با شرکت در تمرین های تعاملی یادگیری زبان است. هوش مصنوعی در این ویژگی به افراد کمک می کند تا از کلمات جدید در سناریوهای روزمره استفاده کنند.

“Practice Speaking” اولین بار توسط کاربری در شبکه اجتماعی X مشاهده شد که اسکرین شات هایی از این ویژگی را در عمل به اشتراک گذاشت.

نحوه عملکرد ویژگی «تحریم صحبت کردن» گوگل

تمرین مکالمه با پرسیدن یک سوال مکالمه از کاربر آغاز می شود. کاربر باید با استفاده از کلمات خاص به آن پاسخ دهد. طبق اسکرین شات ها، یک سناریو این است که هوش مصنوعی به کاربر می گوید حالا که می خواهد آموزش ببیند چه کاری انجام دهد. سپس کاربر باید پاسخی را بگوید که شامل کلمات “ورزش”، “قلب” و “خسته” است.

ایده پشت این ویژگی این است که به زبان آموزان زبان انگلیسی کمک کند تا مکالمه ای به زبان داشته باشند و در عین حال نحوه استفاده صحیح از کلمات مختلف را نیز درک کنند.

راه اندازی این ویژگی جدید نشان می دهد که گوگل ممکن است این ویژگی را به عنوان رقیبی برای برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo و Babbel راه اندازی کند. این اولین بار نیست که گوگل ابزارهای آموزش و یادگیری زبان را ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۹، گوگل قابلیتی را راه‌اندازی کرد که به کاربران جستجو اجازه می‌داد نحوه تلفظ صحیح کلمات را تمرین کنند.

یادگیری زبان با کمک هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست. شاید محبوب ترین برنامه یادگیری زبان، Duolingo در سال ۲۰۱۶ یک ربات چت هوش مصنوعی را معرفی کرد و در سال ۲۰۲۳ به GPT-4 برای آموزش زبان مجهز شد.

یکی دیگر از پلتفرم‌های آنلاین آموزش زبان، Memrise، همچنین یک ربات چت مبتنی بر GPT-3 را در Discord راه‌اندازی کرد که به افراد اجازه می‌دهد در حین چت، زبان‌ها را یاد بگیرند. سایر پلت فرم های یادگیری زبان نیز تمرین مکالمه را ارائه می دهند. به عنوان مثال، Pimsleur از کاربران می‌خواهد تا یک گفتگوی نقش‌آفرینی با برنامه داشته باشند و افراد را ترغیب می‌کند تا به سؤالات به زبان مقصد خود پاسخ دهند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا