اخبار اقتصاد ایران

ایجاد الگوی تجارت الکترونیک برای مدد جویان کمیته امداد با استفاده از ظرفیت لجستیک پست

مدیرکل پست گیلان گفت: دستیابی به مدل فناوری برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد دیجیتال به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار امکان پذیر خواهد بود.

ایران تحلیل محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان در نشستی با حضور مجید بهمن یار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان و رضا رسولی شهردار رضوانشهر گفت: با شناسایی ذینفعان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی که در این زمینه فعال هستند. صنایع دستی و فرآورده های کوچک و خانگی و برقراری ارتباط آنها با بسترها و رابط های پستی طراحی شده توسط شرکت های دانش بنیان استان در راستای توسعه تجارت الکترونیک، امکان دستیابی به الگوی فناورانه برای ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می کند. و توسعه اقتصاد دیجیتال به ویژه در روستاها و مناطق کم درآمد.

وی افزود: این بسترهای بومی در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد که توانایی فنی و علمی راه اندازی سایت های فروش الکترونیکی را ندارند، به صورت رایگان ارائه می شود.

مجید بهمن معاون اشتغالزایی استان گیلان یار ضمن تشریح سیاست های حمایتی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، افزود: کمیته امداد ماموریت ملی دارد تا اعتباراتی را در روستاها برای حمایت از متقاضیان و متقاضیان هزینه کند. ایجاد اشتغال پایدار با هدف جلوگیری از هرگونه مهاجرت به این استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان آمادگی دارد با ایجاد هر طرحی که موجب افزایش تولید و فروش محصولات مشمولان این نهاد شود، همکاری کند.

در این جلسه رضا رسولی شهردار رضوانشهر ضمن ارائه اطلاعاتی از اقدامات شهرداری رضوانشهر در خصوص فروش الکترونیکی محصولات با حمایت پست لجستیک اظهار داشت: مدیریت شهری باید درک جدیدی از جایگاه خود در زمینه اشتغال زایی به لحاظ ایجاد الگوها و زیرساخت های جدید. باید در زمینه ایجاد شهر هوشمند گام های اساسی برداشت.

وی با اشاره به همکاری موثر شهرداری رضوانشهر با پست گیلان برای بهره مندی فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات داخلی به ویژه بازارهای داخلی از ظرفیت لجستیکی پست گفت: با توسعه فروش الکترونیکی علاوه بر توانمندسازی تولیدکنندگان خرد، سود بیشتری از فروش صنایع دستی. محصولات بومی و بازارهای محلی از مزایای فعالان این عرصه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا