اخبار اقتصاد ایران

بازار طلا شب عید رونق می گیرد؟ :: ایران تحلیل

یکی از فعالان بازار طلا، بازار طلا را پیش بینی کرد اسفند باشد که ماه آباد شود.

به گزارش ایران تحلیل، قیمت سکه و طلا در دو روز گذشته افزایش یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

در همین رابطه محمد کشتی آرای یکی از اعضای سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا گفت: در دو روز گذشته دو عامل متداول تاثیرگذار بر قیمت طلا افزایش یافت. یکی قیمت جهانی طلا بود که در اولین روز هفته و دیروز ۲۰۲۴ دلار بود اما امروز به ۲۰۳۵ دلار رسیده است. این افزایش ۱۱ دلاری در بازار تاثیر داشت. از سوی دیگر در بازار ارز با توجه به تعطیلات پیش رو تقاضایی وجود داشت که باعث افزایش نرخ ارز شد. .

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه عید یکی از اعیادی است که بسیاری مراسم شادی دارند و برای هدیه سکه می خرند، تقاضا در بازار وجود داشته است. اینها عوامل افزایش قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته بود.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که انسداد حساب ها چه تاثیری بر بازار داشته است، گفت: انسداد حساب طلافروشان در گذشته نیز اتفاق افتاده اما تاثیری در بازار نداشته است. از سوی دیگر در اتاق طلا و ارز بانک مرکزی حراج های متوالی طلا داشتیم و می توان گفت این عوامل در بحث قیمت طلا و سکه همدیگر را پوشش می دادند. اما پول و ارز دو عامل اصلی در نوسانات بازار بوده اند.

وی بازار سکه و طلا را در روزهای آینده پیش بینی کرد و گفت: بازار تقریبا تا روز دوشنبه تعطیل است و قیمت های فعلی احتمالا تا دوشنبه باقی خواهد ماند اما در زمان تعطیلی بازار در اختیار فضای مجازی است و ممکن است شاهد باشیم. قیمت های کاذب

این فعال بازار طلا افزود: تقریبا یک سوم اسفند ماه رمضان آغاز می شود. در چند روز اخیر به نظر می رسد بازار رونق گرفته است و احتمال دارد این رونق تا بیستم ادامه داشته باشد. اسفند در بازار طلا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا