بانک و بیمه

بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند

به گزارش ایران تحلیل، مهدی سحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا دهم اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴۰۸۴ فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش وام ازدواج داشت.

به گفته این مقام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ فروردین اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۱۵۵۴ فقره تسهیلات اعتباری کودکان به متقاضیان پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر اداره اعتبارات تسهیلات سپرده مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه ۱۴۰۱ تا نهم. اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳، ۵۰۰۵۵۶ نفر مطالبه کرده اند که از این تعداد ۴۴۱۷۶۷ نفر بالغ بر ۳۳.۴ حمت مزایای دریافت کرده اند.

سحابی همچنین با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه طرح های حمایتی جامع مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/۰۲/۱۳۰۳ تعداد یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۵ متقاضی درخواست داده اند. از این تعداد ۴۶۱ هزار و ۴۴۲ نفر (حدود ۳۵ درصد) به دلیل نداشتن مدارک لازم، عدم وجود مدارک قابل قبول و یا اعتراض به ملک، نداشتن پروانه ساختمانی و عدم امکان تامین اعتبار به بانک های عامل مراجعه کرده اند. اشتراک و … و شما شرایط لازم برای اخذ تسهیلات ذکر شده را ندارید.

بنابراین گزارش، بر اساس آمار منتشر شده در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از مجموع ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر مشمول تسهیلات مذکور، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر (حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شدند. مبلغ ۲۶۶.۴ هزار میلیارد تومان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا