اخبار اقتصاد ایران

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد :: ایران تحلیل

مدیر سیستم های بانکی بانک شهر گفت: با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک به عنوان متولی ریال دیجیتال معرفی شد.

به گزارش ایران تحلیل، سید عباس نوربها در این خصوص افزود: عضویت در پروژه دیجیتال ریالی به صورت امین و عضویت ثابت در بانک مرکزی است. دارای کیف پول ریالی دیجیتال و کاربر خواهد بود.
نوربها تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه گذشته نیز آمادگی خود را برای همکاری در این پروژه ریالی دیجیتال به عنوان عضو امین به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات انجام شده در راستای عضویت بانک شهر گفت: مرحله اول اجرای کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط آزمایشی شبکه برنای بانک مرکزی بود که تاییدیه بانک مرکزی را نیز گرفت. ضمناً محیط عملیاتی این پروژه نیز اجرا شده و هم اکنون آماده بهره برداری می باشد.
مدیر سیستم های بانکی بانک شهر تصریح کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهوم جدیدی است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی منتشر کرده است اشاره دارد. این نوع پول در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر در حال تحقیق و آزمایش آن هستند.
نور بها ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را طی کرده و با نام ریال دیجیتال ارائه می کند و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا این نوع پول را منتشر می کند.
مدیر سیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان کرد: ریال های دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع می شود و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول مورد استفاده کاربران قرار گیرد. خوشبختانه این مهم در راستای شعار «نوآوری در خدمت» در بانک شهر به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا