اخبار اقتصاد ایران

برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت گل گاوزبان از باغات پایین دست اشکورات سفلی شهرستان رودسر خبر داد.

ایران تحلیل، صالح محمدی سطح زیر کشت گل همیشه بهار در گیلان را ۹۵۲ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ تن محصول با ارزش اقتصادی ۴۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از باغات این استان برداشت شود. استان.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۴۵۵ کشاورز در شهرستان های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر استان گیلان به کشت گل گاو زبان مشغول هستند.

محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه اول تولید گل گاوزبان را در کشور دارد گفت: شهرستان رودسر با ۵۲۵ هکتار و تولید سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن (محصول تازه) بیشترین سطح زیر کشت و تولید گل گاوزبان را به خود اختصاص داده است.

برداشت گل بوراکس که از گونه های سازگار با شرایط اقلیمی استان است تا اواسط تیرماه ادامه دارد. گل گاوزبان گیاهی است علفی و چند ساله با عمر اقتصادی ۵-۴ سال. اندام مورد استفاده گل بوده و زمان کاشت آن از نیمه دوم سال می باشد اسفند تا نیمه اول فروردین ماه است

گل گاوزبان یکی از مهمترین و مفیدترین گیاهان دارویی است که خواص درمانی بی نظیری دارد. از برگ و گل این گیاه برای تهیه عرق و چای گیاهی استفاده می شود. از گل زبان گاوی به عنوان دم کرده استفاده می شود که برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه، سرخک، مخملک، روماتیسم و ​​بیماری های قلبی مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا