طلا و ارز

تحلیل فنی ربع سکه/قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت

به گزارش ایران تحلیل، بازار طلا و ارز روز یکشنبه با فشار فروش به سمت کف پشت خط حرکت کرد اما روز دوشنبه قیمت از این منطقه بازگشت. معامله گران در خصوص بازگشت قیمت دلار و سکه گفتند که روز دوشنبه تزریق نقدی نداشتیم و در نهایت بازار شروع به تخلیه گران فروشی کرده است.

قیمت دلار هرات از روز دوشنبه از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شد و با بازگشایی درهم در ابتدا تا ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش یافت که حال و هوای منفی داشت. در نیمه دوم بازار ارز و سکه با بازگشت قیمت درهم از نقطه پایین رشد کرد و قیمت دلار هرات از خط مقاومتی ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد و در ۶۰ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با شکاف منفی ۱۰۰ تومانی در ۱۶۴۰۰ تومان باز شد و در ابتدا تا ۱۶۳۶۰ تومان کاهش یافت. اما در نیمه دوم قیمت درهم به ۱۶۷۶۰ تومان رسید.

قیمت سکه امامی از ۴۰ میلیون شروع شد که نسبت به روز گذشته منفی بود. سپس قیمت سکه به ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت. روز دوشنبه حباب سکه نیز افزایش یافت و به ۸ میلیون رسید که ۱۹ درصد حباب سکه است.

قیمت هر مثقال طلای مذاب از ۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان آغاز شد و به ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.

در سمت رسمی بازار، روند معکوس بازار آزاد ادامه یافت. در روزهای گذشته که قیمت دلار و سکه در بازار آزاد کاهش یافت، قیمت دلار و یورو در صرافی ها افزایش یافت، اما روز دوشنبه که در سایت غیر رسمی افزایش را ثبت کردیم، قیمت صرافی ها افزایش یافت. کاهش یافته.

به طور کلی، معامله گران گفتند که بازارها چه به صورت رسمی و چه غیررسمی در حال توقف هستند. در بازار غیررسمی روند نزولی شکست و در بازار رسمی روند صعودی شکست.

بحث داغ بازار، نامه کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور بود که در آن گفته شده اگر سیاست پولی بانک مرکزی تغییر نکند، شاهد التهاب در بازارها خواهیم بود. البته این موضوع جدیدی نیست و نامه مورخ ۱۹ است فروردین که باعث جلسه مجلس و رئیس کل بانک مرکزی شد. معامله گران در مواجهه با این تصور که با تزریق قیمت کاهش یافته است، معتقدند اگر راه حل مجلس و بانک مرکزی تزریقی است، پس این راهکار تنها راهکاری است که سال ها استفاده می شود و نتیجه آن مشخص است.

روز دوشنبه نیز تحلیلی از کوارترکوین در بازار انجام شد که گفت تا زمانی که قیمت کوارترکوین بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد، قیمت دوباره به سمت خط مقاومت حرکت می کند. حد بالای ربع سکه ۱۸ میلیون است.

به گفته تحلیلگران فنی، عقب نشینی در بازار ارز و سکه کاهشی ناشی از واگرایی مثبت در نمودار است. اما اگر قیمت دلار و سکه از خط مقاومتی خود عبور کند و تثبیت شود، دیگر عقب نشینی وجود نخواهد داشت و شاهد تغییر روند خواهیم بود. مقاومت مهم طلای مذاب ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

اولین نکته بازار این بود که دوشنبه سومین روز اعتصاب در بازار طلا بود و اکثر شعب بانکی تعطیل بودند.

نکته دوم در مورد ارز ترجیحی یعنی ۲۸۵۰۰ تومان است. در بازار شنیده می شد که تصمیمات جدیدی درباره ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گرفته شده است. مصوبه ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دولت ابلاغ شد و براساس مصوبه مجلس امسال قرار است ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در قالب ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شود. سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار برای واردات کالا به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس قرار گرفت. تجار می گویند با این تصمیم دولت احتمالاً ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کالاهای تحت پوشش را کاهش می دهد یا نسبت به سال گذشته ارز کمتری برای همان کالاها ارائه می کند. از دیدگاه برخی، این سیاست فرصت های بیشتری را برای بازارساز برای مدیریت سمت منابع باز می کند. البته عده ای نیز بر تاثیر منفی فاصله ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و قدرت خرید مردم در فضای اقتصادی تاکید دارند. اما تاثیر این ادعاها فاز منفی را برای تعدادی از معامله گران ایجاد کرد.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا