محیط زیست

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیت آنگارت روبارد وزیر بنگاه های کوچک و متوسط ​​جمهوری آفریقای مرکزی که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های علمی کشور کشورمان در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست. زیت تصریح کرد: ایران آمادگی اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب دانش در تمامی زمینه های فنی مهندسی، پزشکی و به ویژه حوزه محیط زیست را دارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ در تلاش است تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی در گوشه و کنار جهان حمایت کرده است و در این راستا با توجه به هر قدرتی در حوزه محیط زیست آنچه را که داریم در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما می تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را در تمامی زمینه های فناوری علمی به ویژه انرژی های نو، مدیریت آب و فاضلاب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه های طبیعی و توسعه رشته های مختلف دانشگاهی در این زمینه تامین کند. محیط زیست در این راستا پیگیری و هماهنگی لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی و فرهنگی کشورمان ارتباط با ملت های جهان بر اساس انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد در تعریف روابط و ارتقای سطح روابط جایی ندارد، افزود: امیدوارم که با توجه به موج جدید ضد استعماری که کشورهای آفریقای مرکزی آغاز کرده اند، بهره برداری از این منطقه از قاره کهن آفریقا برای همیشه پایان خواهد یافت و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش خواهند بود.

ما نیاز به واردات فناوری های جدید و تربیت نیروی انسانی کارآمد داریم

در این دیدار تیبوتیله انگارته روبارد وزیر بنگاه های کوچک و متوسط ​​جمهوری آفریقای مرکزی در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که فرانسه در طول سال های استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، امروز به عنوان نماینده این کشور اعلام می کنم. کشور آفریقای مرکزی که فضای رسانه ای آن دروغ و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت های عالی توسعه آن محروم کرده است و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها و رویکرد انسان دوستانه شما به ارتباطات بهترین در جهان است. در جمع آوری و مدیریت زباله در شهرها و روستاهای کشورمان با مشکلات جدی مواجه هستیم. .

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده مردم و جوامع محلی از جنگل های آفریقای مرکزی برداشت کنند، یادآور شد: این برداشت ها در کنار تغییرات اقلیمی، تعادل فصول ما را که ۶ ماه بارندگی و ۶ ماهه بود، تغییر داده است. از خشکی و الان چهار ماه بارندگی داریم یا در بعضی سالها چهار ماه خشکسالی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر بنگاه های کوچک و متوسط ​​جمهوری آفریقای مرکزی گفت: نیازمند واردات فناوری های جدید و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در این زمینه به ما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا