بانک و بیمه

جزییات افزایش وام بازنشستگان اعلام شد

به گزارش ایران تحلیل، اسماعیل للقانی درباره پایین بودن سقف وام بازنشستگان و شکایات بازنشستگان از این وام های خرد که عملا مشکلات مالی این افراد را حل نمی کند، گفت: وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان را در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیون تومان رساندیم.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی که بانک رفاه به مستمری بگیران می پردازد اقدام مشترک بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال به ۳۰ میلیون تومان می رسد. مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه توجه به این نکته ضروری است که با توجه به تعداد بسیار زیاد مشمولان این وام، امکان افزایش چشمگیر سقف وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر داریم که هرکدام از این افراد هستند. مردم مشمول ۳۰ میلیون تومان وام هستند و هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام مستمری دریافت می کنند.

للقانی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عدم افزایش سقف اعتبار عدم توانایی مستمری بگیران در پرداخت اقساط بوده است، پاسخ داد: بحث پرداخت اقساط نیست، بلکه بحث افزایش سقف اعتبار برای «محدودیت منابع قرض‌الحسنه» است. حسنا بسیار محدود است و قانون نیز بر این موضوع تاکید دارد. همین امر باعث شده است که این قرض الحسنه بیشتر به ولادت و ازدواج اختصاص یابد و منابع اصلی قرض الحسنه در این دو دسته طبقه بندی شوند.

وی افزود: بانک رفاه برای این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج از اولویت اعطای وام کسر نشده است و علاوه بر تکالیف بانک رفاه در پرداخت وام ازدواج و زایمان و سایر وظایف، یک سهم نیز اضافه شده است. برای وام به بازنشستگان متوقف شد. مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام ۳۰ میلیون تومانی مستمری بگیران را می توانیم تا ۳ سال به صورت اقساط بازپرداخت کنیم که سقف اقساط آن کمتر از یک میلیون تومان در ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا