فناوری

جنجال هوش مصنوعی در ایران تحلیلات هند؛ از جعل هویت ستارگان بالیوود تا تبلیغات پدر درگذشته برای فرزند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورو نیوز: در پرطرفدارترین ویدئوهای جعلی در اینترنت، دو تن از بازیگران مطرح هندی بالیوود در انتقاد از نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور و درخواست از مردم برای رای دادن به حزب مخالف کنگره در جریان ایران تحلیلات سراسری دیده می شوند.

در یک ویدیوی ۳۰ ثانیه ای از عامر خان و یک کلیپ ۴۱ ثانیه ای دیگر از رانویر سینگ، ظاهراً این دو بازیگر بالیوود به مخاطبان می گویند که مودی به وعده های ایران تحلیلاتی خود عمل نکرده و در هر دو دوره نخست وزیری خود نتوانسته به مسائل مهم اقتصادی رسیدگی کند. .

این در حالی است که هر دو ویدیو توسط هوش مصنوعی تولید شده و در پایان نماد و شعار ایران تحلیلات کنگره هند با موضوع «به عدالت رأی دهید، به کنگره رأی دهید» به چشم می خورد.

این دو ویدیو از هفته گذشته تاکنون بیش از نیم میلیون بار در شبکه های اجتماعی دیده شده است.

گذار از تبلیغات سنتی به هوش مصنوعی

تعداد زیاد بازدید و اشتراک‌گذاری این کلیپ‌ها در گرماگرم ایران تحلیلات بزرگ هند که از روز جمعه آغاز می‌شود و تا ژوئن ادامه خواهد داشت، بار دیگر بر نقش بالقوه محتوای جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) تأکید می‌کند. تصاویر جعلی و جعل ماهرانه فیلم ها (دیپ جعلی) با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در فرآیند ایران تحلیلات در تمام نقاط جهان از جمله ایالات متحده، پاکستان و اندونزی استفاده می شود.

کمپین‌های ایران تحلیلاتی در هند مدت‌هاست که مبتنی بر تبلیغات خانه به خانه و تجمعات عمومی است، تا اینکه در سال ۲۰۱۹ شاهد استفاده گسترده از واتس‌اپ و فیسبوک در ایران تحلیلات بودیم. اما ایران تحلیلات سراسری امسال که احتمالاً نارندرا مودی برای سومین بار در آن پیروز خواهد شد، اولین موردی است که هوش مصنوعی پیدا شده است.

سوجاتا پل، سخنگوی کنگره هند با ۱۶۰۰۰ دنبال کننده در شبکه اجتماعی X در ۱۷ آوریل (۲۹) فروردین)، ویدیوی ساخته شده توسط رانویر سینگ را به اشتراک گذاشت که تا بعدازظهر شنبه ۲۹۰۰ بار مجدداً به اشتراک گذاشته شد، ۸۷۰۰ بار لایک شده و ۴۳۸۰۰۰ بازدید دریافت کرده است.

تبلیغات جعلی

خانم پل تلفنی به رویترز گفت که از قبل می‌دانست که این ویدئو توسط شبکه اجتماعی X به عنوان یک “موضوع دستکاری شده” شناسایی و پرچم‌گذاری شده است، اما او هنوز نمی‌خواهد آن را حذف کند، زیرا وقتی پست آن را پست کرد، فکر کرد که آن شخص به نظر می‌رسد. مانند همان بازیگر بالیوود و “مطمئناً برخی از خلاقیت ها در [ساخت]استفاده شده است.»

این پست در روز یکشنبه ۲۱ آوریل در کانال X قابل مشاهده نبود.

هر دو بازیگر اظهار داشتند که این ویدیوها جعلی هستند. فیس‌بوک، ایکس و حداقل هشت وب‌سایت تأیید نیز ادعای جعلی بودن و دستکاری این تصاویر را تأیید کرده‌اند.

مشخص نیست چه کسی این ویدیوها را ساخته است. به گفته سخنگوی مشترک این دو بازیگر، عامر خان نگرانی خود را از انتشار گسترده ویدیوی “جعلی” ابراز کرده است و تیم رانویر سینگ نیز در حال بررسی این موضوع هستند. آقای سینگ روز جمعه در کانال ایکس نوشت: “دوستان، مراقب دیپ فیک ها باشید.”

دفتر نارندرا مودی و رئیس فناوری اطلاعات حزب وی، حزب بهاراتیا جاناتا، هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

آغاز تحقیقات پلیسی

نزدیک به ۹۰۰ میلیون نفر در هند به اینترنت دسترسی دارند و بررسی ها نشان می دهد که هر شهروند هندی به طور متوسط ​​بیش از سه ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. این کشور نزدیک به یک میلیارد رای دهنده دارد.

هر شهروند هندی به طور متوسط ​​بیش از سه ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند.

برخی از نسخه‌های ویدیوهای جعلی بازیگران هالیوود در شبکه‌های اجتماعی مسدود شده‌اند، اما حداقل ۱۴ نسخه از آن‌ها همچنان در X تا روز شنبه قابل مشاهده بودند. فیس بوک نیز این دو ویدیو را از پلتفرم خود حذف کرد، اما یکی دیگر همچنان قابل مشاهده بود.

تولید و انتشار این ویدئوها پلیس هند را به این ماجرا باز کرد، به طوری که عامرخان در ۱۷ آوریل (۲۹) فروردین) در بمبئی علیه افراد ناشناس به دلیل جعل هویت و کلاهبرداری به دلیل ایجاد فیلم جعلی پرونده تشکیل داده است.

پلیس بمبئی هنوز اظهار نظری نکرده است، اما دو افسری که روی پرونده آقای خان کار می کنند، گفتند که به فیس بوک و X نامه نوشته اند تا ویدیو را حذف کنند، که شرکت ها گفته اند این کار انجام شده است.

یکی از آنها در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت این پرونده گفت: چنین بررسی های فنی زمان می برد.

پدری جدید در گذشته که برای پسرش رای جمع می کرد

در ایران تحلیلات امسال در هند، سیاستمداران از هوش مصنوعی به روش های دیگری استفاده می کنند.

در جنوب هند، سخنگوی یکی از اعضای کنگره، ویجی واسانث، گفت که تیم تبلیغاتی نامزد یک کلیپ صوتی و تصویری ۲ دقیقه ای با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کرده است که اکنون می تواند در رسانه های اجتماعی مشاهده شود. در این کلیپ جعلی، واسانتاکومار، پدر اخیرا درگذشته و محبوب این نماینده مجلس از مردم می خواهد که به پسرش رای دهند.

در این کلیپ، این سیاستمدار فقید جلوی دوربین می آید و می گوید: با اینکه بدنم همه شما را رها کرده است، اما روح من هنوز در اطراف است.

میزبان تقلبی

علاوه بر این، در ویدئوهای ارسال شده توسط حزب کمونیست هند (CPM) در یوتیوب، مجری قلابی به نام ساماتا که توسط ابزار هوش مصنوعی تولید شده است، با لباس سنتی کانال خبری “ساری” و حزب حاکم در ایالت ظاهر می شود. بنگال در غرب هند انتقاد می کند.

در یکی از این کلیپ ها مجری مدعی می شود که حزب حاکم به محیط زیست اهمیت نمی دهد چرا که بسیاری از ذخایر آبی منطقه به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی از بین رفته است.

سخنگوی حزب حاکم این ادعا را رد کرد و گفت که مقامات اجرایی در ایالت بنگال اطمینان داده اند که چنین ساخت و سازهایی انجام نخواهد شد.

این مجری قلابی در این ویدئو که ۱۲ هزار بار دیده شده است اعلام می کند: اینها سوالاتی است که ما شهروندان این شهر باید به آن فکر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا