ورزشی

جوانگرایی؛ آرزوی دست نیافتنی برای تیم ملی با قلعه نویی

شروین رمضانی – در سال ۱۴۰۳ تیم ملی با ۲ برد مقابل ترکمنستان اولین فیفادی را پشت سر گذاشت، اما مهمتر از برد مقابل حریف ضعیف جوانی بود که دوباره میسر نشد. پس از ناکامی در جام ملت های آسیا، کادر فنی تیم ملی بارها در مصاحبه های متعدد قول داد که خون تازه ای به رگ های تیم ملی تزریق شود اما در عمل باز هم شاهد حضور همان بازیکنان ثابت بودیم.

اینکه مقابل حریفی مثل ترکمنستان زن و شوهر بالای ۳۲ سال کنانی زادگان و شجاع که سردار آزمون، جهانبخش و طارمی ستون های اصلی تیم در فاز تهاجمی هستند، میلاد و رامین مهره های اصلی در چپ و دفاع راست، همه و همه شاهد این ماجرا هستند که امیرقلانوی نه تنها به جوانگرایی فکر نمی کند، بلکه به نظر به شدت مخالف آن است.

جوانی در تیم ملی با دعوت از چند بازیکن خلاصه شد که حتی یک دقیقه هم فرصت حضور در زمین را پیدا نکردند. این جوانسازی نیست! بازی با تیم درجه سه فرصت خوبی را برای بازیکنانی مثل آقایی پور و لیموچی فراهم کرد تا از این سطح پایین تجربه کسب کنند و آینده متعلق به آنها باشد اما در عمل این اتفاق افتاد. نبود

اگر قلانوی جرات نیمکت نشینی ستاره های ۳۰ ساله به بالا را نداشته باشد، کجا و در کدام عرصه این کار را می کند؟ قلنوی ناکام در جام ملت های آسیا به نظر می رسد می ترسد با کوچکترین ناکامی در مقدماتی جام جهانی با انتقادات تند مردم و کارشناسان حضور در این تورنمنت بزرگ را از دست بدهد و به همین دلیل می خواهد. برای مواجهه با کمترین مشکلات و چالش ها. برای رسیدن به ۲۰۲۶

اما در این بین تکلیف تیم ملی چه خواهد شد؟ چه زمانی شاهد حضور جوانان خواهیم بود؟ نگاه خودخواهانه امیر و دستیارانش نه تنها امروز را از تیم ملی می گیرد، بلکه آینده را به برزخ می کشاند. فراموش نکرده ایم که اصرار برونکو بر حضور مستمر علی دایی و بازی نکردن برای بازیکنان تعویضی مانند سامره و عنایتی، نوک پیکان تیم ملی را پس از خداحافظی دایی به ارمغان آورد. برونکو هم مانند امیر قلعه نویی از رسانه و جو می ترسید و به همین دلیل ترجیح داد در بازی مقابل تیمی مانند لائوس از ترکیب اصلی استفاده کند.

در نتیجه وارث برانکو که همان امیرقلانوی بود با ۲ جین با مشکل مواجه شد. امیر امروز هم همین را تکرار می کند و ژنرال از ترس از دست دادن آینده به جوانی پشت می کند.

از سوی دیگر اخبار و شایعات خوبی در خصوص چرایی دعوت بازیکنان جدید به تیم ملی وجود ندارد. تا زمان تایید این خبر همه ترجیح می دهیم فکر کنیم اینها شایعات بی اساس است اما اگر خارج از کادر فنی تیم ملی می توانند روی لیست دعوت شدگان به تیم ملی تاثیر بگذارند وای به حال این فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا