اخبار اقتصاد ایران

خط فقر خانوار ۴ نفره، ۲۵ میلیون تومان است | کارگران تمام هزینه‌های ناکارآمدی‌ها دولت‌ها را پرداخت می‌کنند

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور گفت: در شرایط کنونی خط فقر یک خانوار ۴ نفره از مرز ۲۵ میلیون تومان گذشته است و حقوق کارگر حتی ۵۰ درصد معیشت آن را تامین نمی کند.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، حمیدرضا امام قلی تبار با بیان اینکه پایین نگه داشتن دستمزدها موجب رکود تورمی می شود، اظهار داشت: مصرف کنندگان کالا و خدمات کارگر هستند که تنها با تعیین دستمزد معقول می توان تقاضا برای خرید و رشد تولید ایجاد کرد. .

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگری درباره مشکلات کارگران گفت: روند و موضوع دستمزد سالانه کارگران نمایشی است که توسط دولت ها اداره و مدیریت می شود و دستمزد کارگران به تصمیم نمایندگان دولت بستگی دارد. دستمزد کارگران وابسته به هیچ معیار علمی نیست و تنها اراده دولت در تعیین دستمزد دخیل است. وقتی دولت از سرمایه‌گذار حمایت می‌کند، اعلام می‌کند، به عبارتی من در حمایت از تولید کوتاهی کرده‌ام و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که در شورای عالی کار اصلاح کنم و برای تامین منافع سرمایه‌گذار، کارفرما، دست بلند کنم. ، و ایجاد شغل. و بتواند با پایین نگه داشتن دستمزدها منافع کارفرما را تامین کند، زیرا برای تامین منابع خود نیاز به مالیات بر سرمایه گذار دارد، تلاش دولت امسال بیش از سال های گذشته برای پایین نگه داشتن دستمزدها است، زیرا شرایط مالی دولت باعث حمایت از کارفرما می شود. .

وی ادامه داد: سناریوی مضحکی که می گوید دستمزد باعث تورم می شود سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی دستمزد و تورم ۴۵ درصدی شکست خورد و ثابت کرد که افزایش دستمزدها ربطی به تورم ندارد.

امام قلی تبار تصریح کرد: در همه کشورهایی که تورم پایین و نزدیک به صفر دارند، دستمزد کارگران حداقل ۱۰ برابر ایران است، زیرا مصرف کنندگان کالا و خدمات در کشورها، اقشار آسیب پذیر، کارگران و بازنشستگان به همراه خانواده های خود هستند. کشور بیشتر هستند ۶۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و عمدتاً مزدبگیر و کارگر هستند. اگر دستمزد آنها را سرکوب کنیم، تقاضا کاهش می یابد و رکود ایجاد می شود. با توجه به افزایش تورم در سال آینده، تورم در سال آینده راکد خواهد بود. ما تجربه خواهیم کرد، همه کشورهای صنعتی که دستمزد و حقوق بالایی دارند، ساختار اقتصادی مناسبی دارند که کارگران نباید این ساختار اقتصادی مناسب را در کشور ایجاد کنند، این ساختار اقتصادی مناسب باید توسط دولت ها ایجاد شود، در حال حاضر کارگران همه مشکلات را تحمل می کنند. هزینه های ناکارآمدی در دولت ها بخش کنترل تورم و افزایش تولید را کارگران پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی خط فقر یک خانوار ۴ نفره از مرز ۲۵ میلیون تومان نیز گذشته است، گفت: حقوق کارگران حتی ۵۰ درصد معیشت آنها را تامین نمی کند، موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد و آن وام گرفتن یک کارگر است. تعداد زیادی از کارگران از سیستم های مالی. بانکی و متعاقباً قبول تعهد پرداخت سود و اقساط وام که به منظور جبران عقب ماندگی حقوق سالهای گذشته برای تأمین معیشت و یا سایر مواردی که اصلاً در سبد معیشت لحاظ نشده است، دریافت شده است.

امام قلی تبار فرمودند: تامین مخارج ازدواج خود و فرزندانشان، خرید یا تعمیر لوازم خانگی فرسوده از خارج از منزل اعم از یخچال، تلویزیون، فرش، ظروف حداقلی و سایر موارد غیر مترقبه که به آنها تحمیل شده است. آنها بررسی های میدانی نشان می دهد قریب و کارگران به طور متوسط ​​بین ده تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دارند که در گذشته برای جبران پرداخت های فوق به سختی از سیستم های بانکی گرفته اند. این افراد بین بیست تا سی و پنج درصد از میانگین حقوق ماهانه خود را به صورت اقساط پرداخت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا