اخبار اقتصاد ایران

در آستانه فصل جابجایی ها؛ جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن اعلام شد :: ایران تحلیل

همزمان با نزدیک شدن به فصل جابه جایی در بازار اجاره مسکن، مستاجران می توانند از وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی با سود ۰ و ۱۸ درصد استفاده کنند.

به گزارش ایران تحلیل، با نزدیک شدن به فصل جابجایی در بازار مسکن، بهترین راه برای مستاجران برای جلوگیری از تاثیر تورم بر مسکن، افزایش پیش پرداخت یا وام مسکن است. البته در صورت موافقت صاحبخانه.

در حال حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

تسنیم نوشت: از سوی دیگر بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، ۳۰۰ میلیون تومان وام و ودیعه مسکن به خانوارهای واجد شرایط در قالب وام پرداخت می شود.

طبق بخشنامه فروردین این ماه بانک مرکزی این تسهیلات فقط برای خانواده هایی است که از اولین تاریخ فروردین ۹۹ فرزند سوم یا بیشتر خواهد داشت. بر این اساس موسسات اعتباری موظفند پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم بازپرداخت اعتبار، جهت تامین ضامن، نسبت به اعتبار سنجی حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک آنان یا سایر آنان اقدام نمایند. دارایی های مالی یا فقط یک مورد دریافت کنید. سفته و ضامن برای پرداخت تسهیلات.

بر اساس اظهارات ۳ روز پیش مدیرکل دفتر طرح های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی، وضعیت پرداخت وام و سپرده با سود ۱۸ درصد چندان خوب نیست و حدود یک میلیون مردم در صف دریافت تسهیلات مذکور هستند.

سید احمد خادمیان در این باره گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ متقاضی در سامانه tem.mrud.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر واجد شرایط دریافت وام سپرده مسکن شناسایی شده اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات سپرده مسکن به بانک ها معرفی شده اند و بانک ها با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد منعقد کرده اند.

وی تاکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی لازم است بانک ها در پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان تسریع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا