ورزشی

رئال، تکراری‌ترین تقابل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ و رئال مادرید سه شنبه شب در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت. بایرن و رئال پس از حذف دو تیم انگلیسی آرسنال و منچسترسیتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این هشتمین باری خواهد بود که بایرن و مادرید در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند. بایرن در دو دیدار قبلی (۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۷-۲۰۱۸) حذف شده و این بار به دنبال صعود به فینال است.

برای رسیدن به این مرحله، ضربه سر یوشوا کیمیش کافی بود تا بایرن در بازی برگشت ۱-۰ و در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل آرسنال با نتیجه ۳-۲ پیروز شود تا راهی نیمه نهایی شود.

شاگردان کارلو آنچلوتی نیز با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل منچسترسیتی – قهرمان فصل گذشته – موفق شدند به این مرحله صعود کنند. رودریگو در ورزشگاه اتحاد گل زد اما کوین دی بهتر است بازی به تساوی کشیده شود تا در مجموع بازی ۴-۴ شود. رئال در ضربات پنالتی بهتر از هموطنان خود عمل کرد و به نیمه نهایی رسید.

رودیگو یا هری کین

رودریگو به همراه جود بلینگهام بهترین گلزنان رئال در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بوده اند. مهاجم برزیلی در این فصل ۵ بار در اروپا گلزنی کرده است و در خط حمله در کنار وینیسیوس جونیور به درخشش خود ادامه می دهد.

هری کین در این فصل لیگ قهرمانان اروپا ۷ گل و ۳ پاس گل به ثبت رسانده است. یک گل یا پاس گل دیگر، هری کین را به بهترین بازیکن انگلیسی تاریخ در یک فصل لیگ قهرمانان تبدیل خواهد کرد.

آنچلوتی در پیروزی ۱-۰ روز جمعه مقابل رئال سوسیداد به بازیکنان اصلی خود استراحت داد. آردا گولر که برای اولین بار در لیگ در ترکیب اصلی رئال قرار داشت گلزنی کرد و ادر میلیتائو به ترکیب بازگشت تا امیدهای رئال برای بازی رفت مقابل بایرن را تقویت کند.

تیبو کورتوا و داوید آلابا برای رئال مقابل بایرن مصدوم خواهند شد و دنی کارواخال نیز با دریافت کارت زرد مقابل منچسترسیتی محروم است. بایرن نیز در این دیدار کینگزلی کومان، ساشا بوی و بونا سار را در اختیار نخواهد داشت. لروی سانه و سرژ گونبری می توانند تیم خود را مقابل رئال همراهی کنند.

فصل بدون جام برای هری کین؟

زمانی که هری کین به مونیخ رفت، همه بر این باور بودند که دوران بی جام او در فوتبال به پایان رسیده و او در پایان فصل قهرمانی را جشن خواهد گرفت، اما در کمال تعجب بایرن پس از یک دهه قهرمانی بوندسلیگا را از دست داد. او تسلیم شد و از جام حذفی کنار رفت و حالا تنها امیدش لیگ قهرمانان است.

هری کین در این هفته دو گل مقابل اینتراخت به ثمر رساند تا به رکورد ۴۰۰ گل زده در سطح باشگاهی و ملی برسد. او همچنین تعداد گل های خود را در این فصل به ۴۲ رساند تا بهترین فصل فوتبالی اش از نظر تعداد گل نیز به دست بیاید. صرف نظر از اینکه کین بایرن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا می برد یا نه، توماس توخل در پایان فصل مونیخ را ترک خواهد کرد. او امیدوار است که این کار را در اوج انجام دهد.

آمار تقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید

دیدار بایرن و رئال مادرید تکراری ترین بازی تاریخ جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا (۲۶ بازی) است. از این تعداد ۲۴ بازی در مرحله حذفی بود و دو تیم تنها دو بار در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند. مادریدی ها در دیدارهای اخیر بهتر عمل کرده اند و حالا طولانی ترین شکست ناپذیری خود را مقابل بایرن سپری می کنند. بایرن در ۷ بازی اخیر خود مقابل رئال مادرید بدون برد بوده و در ۶ بازی شکست خورده و تنها در یکی از این دیدارها مساوی کرده است.

لوس بلانکوس همچنین در سه بازی اخیر خارج از خانه خود مقابل بایرن (۴-۰ در فصل ۱۴-۲۰۱۳)، (۲-۱ در فصل ۱۷-۲۰۱۶) و (۲-۱ در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸) پیروز شده است. بایرن بارها در خانه مقابل هیچ تیم دیگری این را از دست نداده است.

مادریدی ها در این فصل در ۱۰ بازی خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده اند (۷ برد و ۳ تساوی) و به دنبال رسیدن به یازدهمین بازی بدون باخت خود هستند.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:
مانوئل نویر، یوشوا کیمیچ، کیم مین جائه، اریک دایر، آلفونسو دیویس، لئون گورتسکا، پاولوویچ، توماس مولر، جمال موسیالا، سرژ گنابری و هری کین

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

لونین، لوکاس واسکز، آنتونی رودیگر، اورلین شوامنی، فرلان مندی، فدریکو والورده، کاماویگا، تونی کروس، جود بلینگهام، رودریگو و وینیسیوس جونیور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا