اقتصاد جهان

روسیه: با اعمال تحریم های احتمالی اروپا گاز گران تر می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات LNG این کشور بیانگر “رقابت ناعادلانه و غیرقانونی” است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی و چه محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

پسکوف افزود: در واقع تلاش ها برای خروج روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد. البته حرکت به سمت بازارهای گران تر برای ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورها سودآور است.

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی و به‌ویژه بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گران‌تر شدن گاز است.

وی تصریح کرد: بدیهی است که برای عبور از این موانع غیرقانونی به دنبال راه هایی خواهیم بود. این رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

پیشتر بلومبرگ به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز LNG روسیه به کشورهای ثالث از طریق بنادر اروپایی به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. با این حال، اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسوی توتال نیز اعلام کرده بود که در صورت اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) به روسیه، این شرکت بند فورس ماژور در قرارداد پروژه یامال LNG را اعمال خواهد کرد تا از آن حذف شود. .

قیمت گاز در اروپا در سال ۲۰۲۲ پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه به شدت افزایش یافت.

پس از افزایش شدید قیمت بنزین که مصرف کنندگان و شرکت های اروپایی را مجبور به کاهش مصرف خود در زمستان کرد، سیاستمداران اروپایی تحت فشار شدید افکار عمومی برای کنترل قیمت انرژی و تحویل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا