بانک و بیمه

سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس اعلام بانک مرکزی، این اقدام پس از انجام اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور تا پایان تکمیل خواهد شد. فروردین در ماه ۱۴۰۳ اجرا خواهند شد.

بر اساس این گزارش و با استناد به ماده (۱۷) آخرین ویرایش «دستورالعمل شفاف سازی عملیات بانکی» برای اشخاص حقیقی، مصوب ۱۳۵۵ جلسه شورای پول و اعتبار مورخ ۷ دی ماه ۱۴۰۱، هیئت مدیره مدیران بانک مرکزی در جلسه مورخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲ آستانه های مقرر در دستورالعمل مذکور را به شرح زیر به روز کرد:

سقف کل تراکنش های خرید کارتی هر مشتری واقعی در کل شبکه بانکی از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش می یابد.

همچنین هر مشتری واقعی مجاز است روزانه دو میلیارد ریال از کلیه حساب های خود در هر موسسه اعتباری به صورت غیر حضوری برداشت کند. این آستانه پیش از این یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر این اساس مشتریان حقیقی که تقاضای برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب خود را دارند مجازند تا سقف چهار میلیارد ریال به صورت حضوری از طریق شعب بانک ها برداشت کنند و برداشت مبالغ بیش از چهار میلیارد ریال تنها امکان پذیر است. حضوری در شعب بانک و با ارائه مدارک مثبته مجاز است.

بانک ها و موسسات اعتباری کشور موظفند سایر مقررات و الزامات مربوطه از جمله مقررات مبارزه با پولشویی را رعایت کرده و از حسن اجرای کلیه مقررات قابل اجرا توسط شعب بانک ها اطمینان حاصل کنند.

تمامی آستانه های ذکر شده پس از انجام اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور تا پایان به دست خواهد آمد. فروردین آنها در سال ۱۴۰۳ اجرا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا