اخبار بورس

سه فاکتور مهم در انتخاب صندوق درآمد ثابت/ نقدشوندگی صندوق مهم است

مدیرعامل شرکت صابادگردان تسه فیروزه عنوان کرد:

مدیرعامل شرکت سابدگردان رشته فیروزه گفت: ورود یا خروج از صندوق در هر زمان مهم است. ما باید مطمئن باشیم که بازاریاب در حال خرید یا فروش واحدها از ما با قیمت مظنه است.

فاطمه سرکاری مدیرعامل شرکت صابادگردان رشته فیروزه در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص صندوق های اوراق مشارکت گفت: اگر کمی عمیق تر نگاه کنیم و ساختار صندوق های اوراق را ببینیم، صندوق های اوراق به صورت ابطال یا انتشار ETF هستند.

وی افزود: در صورت ابطال وجه، مشتری با مدیر صندوق تماس بگیرد. اگر می خواهد سرمایه گذاری کند یا سرمایه را برداشت کند باید از این طریق این کار را انجام دهد.

سرکاری ادامه داد: اما صندوق های ETF در بازار معامله می شوند و نمادهای مختلفی دارند. مشتریان می توانند در ساعات معاملاتی بازار یعنی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۰۰ به معامله، خرید و فروش بپردازند.

مدیرعامل شرکت صابدقدارن رشته فیروزه همچنین خاطرنشان کرد: در معرفی سایر صندوق ها باید گفت که صندوق ها یا دارای سود مشارکت هستند و یا بدون مشارکت در سود هستند و رشد سود ذکر شده بستگی به قیمت سهام و ارزش خالص دارایی ها دارد. منابع مالی.
وی درباره معیارهای انتخاب صندوق های اوراق قرضه گفت: سه عامل مهم را برای انتخاب صندوق اوراق قرضه خوب انتخاب می کنیم.

مدیرعامل شرکت سابدگردان رشته فیروزه توضیح داد: اولین عامل نرخ سود اعلامی صندوق است. در عمل، برای صندوق های ETF، این نرخ سود تبلیغاتی رهبر بازار صندوق است. برای صندوق های باطل شده می توان به نرخ سود دوره قبل اعتماد کرد و آن را با سایر صندوق ها مقایسه کرد.

سرکاری در ادامه توضیح داد: عامل دوم هیات مدیره این صندوق و نحوه قیمت گذاری بازاریاب آن است. بسیار مهم است که صندوق نقدینگی بالایی داشته باشد. مهم است که در هر زمان بتوانید وارد صندوق شوید و از آن خارج شوید. ما باید مطمئن باشیم که بازاریاب در حال خرید یا فروش واحدها از ما با قیمت مظنه است.

وی افزود: نکته دیگر صرفه جویی در هزینه است. مشتریان می توانند صندوق را در سایت فیپیران رزرو کنند و از مابه التفاوت خالص ارزش دارایی های آماری صندوق و قیمت هیئت مدیره، اندوخته را تعیین کنند.

مدیرعامل شرکت سابدگردان رشته فیروزه گفت: هر گاه ارزش آماری صندوق از قیمت پنل یا قیمت ابطال این صندوق بیشتر باشد به معنای ذخیره مثبت صندوق است. یعنی پرتفوی این صندوق بسیار خوب مدیریت می شود و توانسته است علاوه بر نرخ سودی که شرکت به مدیر صندوق ابلاغ کرده مازاد این نرخ سود ایجاد کرده و به مشتری خود منتقل کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا