اخبار اقتصاد ایران

شعار هر دانشجو، یک مهارت در دانشگاه‌ها معنی پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعامل دانشگاه و صنعت را مهم خواند و اذعان داشت: تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار چشمگیر است و رونق تولید از طریق تعامل دانشگاه و صنعت و صنعت رخ خواهد داد. کار باید با دید دانش پایه انجام شود.

ایران تحلیل، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی از پژوهشگران و پژوهشگران برتر و همچنین شرکت کنندگان اولین رویداد صدرا در این مجمع تجلیل شد. سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

در این مراسم محمد دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن خیرمقدم به اعضای هیات علمی، پژوهشگران و نمایندگان شرکت های مشارکت کننده در طرح صدرا با دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و همچنین پژوهشگرانی که همراهی کردند. این دانشگاه طی سال گذشته گفت: پژوهشگران دانشگاه آزاد در طول یک سال گذشته علاوه بر کسب افتخارات بسیاری برای دانشگاه، خدمات خوبی در زمینه تولید علم و فناوری به جامعه ارائه کردند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دانشگاه بزرگی است که حدود ۳۹ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری تخصصی در آن مشغول به تحصیل هستند و همچنین حدود ۶ هزار دانشجو دارد که قادر به همکاری با ۶ هزار خانواده خود هستند. زمینه های مختلف در جامعه .

دوستار تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های عظیمی دارد که بخشی از جامعه از این ظرفیت ها آگاهی ندارند و باید برای معرفی این ظرفیت به جامعه تلاش مضاعفی داشته باشیم. ما در این دانشگاه به اندازه یک سوم هزینه هایی که برای دانشجویان دانشگاه های دولتی صرف می شود برای تحصیل و پرورش آنها در دانشگاه آزاد اسلامی هزینه می کنیم. یعنی دانشگاه های دولتی سه برابر دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت دانشجو هزینه می کنند، اما با رصد فعالیت های فناورانه دانشگاه ها این موضوع قابل توجه است و دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متکی بر درآمد شهریه ای و غیر شهریه ای است که مستقیما از اعتماد جامعه و خانواده ها تامین می شود و این نکته مهمی است که دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارزنده ای را در جامعه علمی و کشور ارائه می کند. و توسط این اساتید و محققین و پژوهشگران بی ادعا که بی وقفه پیگیر فعالیت های فناورانه خود هستند، امسال با برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت میزبان ۳۰ شرکت بودیم. برای رسیدگی به مسائل آموزشی و پژوهشی خود، اشتغال آنها باید از طریق آموزش های مهارتی فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تعامل دانشگاه و صنعت را مهم خواند و اذعان داشت: تعامل و ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار چشمگیر است و رونق تولید از طریق تعامل دانشگاه و صنعت و کار اتفاق خواهد افتاد. باید با نگاه دانش پایه انجام شود و قطعا اگر چالش های صنعت به دانشگاه منتقل نشود و دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاه در اختیار صنعت قرار نگیرد و آزمون و خطا صورت نگیرد، این انتظارات است. محقق نخواهد شد.

دوستار تصریح کرد: امیدوارم با کمک صنایع بیشتر، رویداد صدرا در سال های آینده با کیفیت بالاتر و با ارائه مشاوره به صنایع با هدف حرکت در کل استان و معرفی زمینه اشتغال برگزار شود. در استان گیلان

وی ادامه داد: این صنعت است که می تواند به کمک دانشگاه ها بشتابد و شعار هر دانشجویی یک مهارت در دانشگاه ها معنا پیدا کند و دانشکده مهارت و کارآفرینی و دبیرستان های مهارتی در آزاد اسلامی راه اندازی شده است. دانشگاه با هدف تربیت دانشجویان ماهر».

دوستار با تاکید بر وجود ظرفیت های متعدد در استان و بالفعل شدن و تبدیل این ظرفیت ها به مزیت رقابتی در استان گیلان و رشد در همه زمینه ها، گفت: دغدغه ای که در استان گیلان وجود دارد دو قشر دانشگاه و صنعت است که این دو قشر است. مانند دو بال توسعه هستند. کشور است و زمانی که محققی تحقیقی انجام می دهد حتما باید از آن تحقیق در سازمان یا شرکت استفاده شود و اگر گرفته نشود انتظاری که از دانشگاه دارد قدردانی نمی شود.

در پایان از تعدادی از پژوهشگران و فناوران برتر واحدها و شرکت های رشت و استانی حاضر در رویداد صدرا تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا