اقتصاد جهان

شکایت ده ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، رانندگان تاکسی در بسیاری از شهرهای جهان از جمله انگلیس، استرالیا و فرانسه از شرکت تاکسی اینترنتی آمریکایی «اوبر» به دلیل از دست دادن درآمد خود شکایت کردند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰۰۰۰ راننده تاکسی لندن شکایتی به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند علیه اوبر تنظیم کرده اند.

بر اساس این گزارش، آنها مدعی شدند که اوبر مجوز فعالیت خود در لندن را از راه های غیرقانونی به دست آورده است.

دفاتر حقوقی «میشکان». دی Mishcon de Reya و RGL Management که رسیدگی به این شکایت را بر عهده دارند، می گویند که هر یک از ۱۰۰۰۰ راننده تاکسی به طور بالقوه می توانند حدود ۲۵۰۰۰ پوند غرامت دریافت کنند.

در این شکایت آمده است که Transport for London TfL فریب خورده و به اوبر به عنوان یک شرکت اجاره خصوصی مجوز داده است، زیرا این شرکت در مورد مدل تجاری خود شفاف نبوده است.

همچنین ادعا شده است که اوبر به TfL گفته است که تمام رزروها را خودش انجام می دهد، اما در واقع این شرکت مرتباً رزروها را به رانندگان تحویل می دهد که می تواند عواقب حقوقی قابل توجهی تحت قوانین حمل و نقل محلی داشته باشد.

قبل از اینکه آخرین شکایت به اوبر ضربه دیگری وارد کند، این شرکت تلاش کرده بود تا رانندگان تاکسی سیاه‌پوست لندن را با متقاعد کردن آنها برای شرکت در برنامه خود راضی کند.

شکایت لندن آخرین مورد از یک سری پرونده های مشابه علیه اوبر در سراسر جهان، از استرالیا تا پاریس است، زیرا هزاران راننده تاکسی ادعا می کنند که این شرکت مسئول تضعیف درآمد آنها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا