اقتصاد جهان

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه رسید و جریان این محصول از بنادر اصلی کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل با ۵۶۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۹۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از می ۲۰۲۳ است.

میانگین چهار هفته ای کمتر نوسانات صادرات نیز به میزان قابل توجهی حدود ۲۵۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت و به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن ۲۰۲۳ است.

میانگین تولید هفتگی روسیه حدود ۳۶۵۰۰۰ بشکه در روز بود که طبق گزارش ها حدود ۴۹۰۰۰۰ بشکه در روز بالاتر از هدف روسیه برای آوریل بود که بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای تثبیت قیمت نفت است.

روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را در سه ماهه اول سال جاری به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه و ژوئن کاهش دهد، پس از آن که چندین عضو دیگر اوپک پلاس با کاهش تولید موافقت کردند.

انتظار می‌رود این کاهش در صادرات روسیه بین نفت خام که ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و محصولات پالایش شده تقسیم شود.

این کانال خبری همچنین اعلام کرد که خروج نفت از پایانه های اصلی صادراتی روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین میزان در تاریخ این کشور نزدیک می شود.

بر اساس داده های ردیابی کشتی، بزرگترین بندر بارگیری نفت کشور، بندر پریمورسک، در سه هفته از چهار هفته گذشته، ۱۰ نفتکش را جابجا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا