اخبار اقتصاد ایران

عده‌ای از زیر بار دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند | تعیین دستمزد ۱۴۰۳ به شکل غلطی اتفاق افتاد

میرغفاری گفت: زمانی که نمایندگان کارگری از جلسه تعیین دستمزد خارج شدند، نرخ ۳۵ درصدی تصویب شده بود. عده ای با انداختن تقصیر به گردن نمایندگان کارگری می خواهند از زیر بار این مسئولیت کاذب فرار کنند.

ایران تحلیل به نقل از ۹۰ اقتصادی، علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به ادعای احتمال افزایش بیشتر دستمزد کارگران در صورت عدم خروج نمایندگان کارگری از محل کار. جلسه، گفت: این ادعا فرافکنی و فرار از مسئولیت است.

وی افزود: نمایندگان کارگران با تصویب طرح افزایش ۳۵ درصدی دستمزد توسط وزیر کار و به اتفاق آرا نمایندگان دولت و کارفرما جلسه را ترک کردند.

میرغفاری گفت: نمایندگان دولت و کارفرمایان به این موضوع رای داده بودند و بحث افزایش بیشتر دستمزدها دیگر مطرح نشد. حتی نمایندگان کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی دستمزد سایر سطوح را داده بودند. اما مقصر دانستن نمایندگان کارگری نوعی ادعا برای تطهیر تصمیم نمایندگان دولت و نمایندگان کارفرمایان است.

نماینده کارگران تصریح کرد: تعیین حقوق ۱۴۰۳ به اشتباه اتفاق افتاده و می بینید که عده ای با مصاحبه می خواهند خود را از این تصمیم اشتباه مبرا کنند.

اکنون نرخ دستمزد تعیین شده است و تمام مسئولیت بر عهده کسانی است که آن را تصویب کرده اند. نمایندگان گروه کارگری در چنین تصمیم اشتباهی هیچ مسئولیتی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا