اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/18

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، علیرغم گزارش اشتغال بهتر از حد انتظار در آمریکا و همچنین افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و افزایش ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت.
قیمت طلا امروز با ۱.۶۹ درصد افزایش به ۲۳۲۹ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۱.۶۰ درصد افزایش به ۲۳۴۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.
زیرساخت های مرتبط با ارزش دلار، ریسک های ژئوپلیتیکی و خریدهای فیزیکی سنگین قیمت طلا را بالا برده است.
حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده بیش از برآوردها در ماه مارس بود و ۳۰۳۰۰۰ شغل ایجاد کرد. این بدان معناست که نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافته است.

با این حال، این خبر ممکن است احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را از حدود ۷۰ درصد به ۵۳.۴ درصد کاهش دهد.
گزارش اشتغال ایالات متحده تأیید دیگری بر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه بود. وی گفت عجله ای برای کاهش نرخ سود وجود ندارد.
کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.
در همین حال، شاخص دلار ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر کرد. بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا نیز ۵ واحد افزایش یافت و بازده اوراق ۱۰ ساله به ۴.۳۶۵ درصد رسید.
خطرات ژئوپلیتیکی در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه تشدید شده است. ایران قول داده است که این اقدام رژیم صهیونیستی را تلافی کند. افزایش بیشتر درگیری ها می تواند قیمت طلا را به ۲۳۵۰ دلار برساند.
بزرگترین خریدار فیزیکی طلا، بانک مرکزی چین است که ذخایر آن با ۱۲ تن افزایش به ۲۵۷ تن رسید. خرید طلا توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان ادامه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۴ درصد افزایش به ۲۷.۵۰ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۹۳۰.۵۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا