اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/14 |برنت 78 دلار و 10 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه در بحبوحه بی ثباتی ناشی از کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و درگیری های ادامه دار در خاورمیانه ثابت ماند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۱۶ سنت با ۱۲ سنت معامله شد.
قیمت نفت اخیرا به دلیل تردیدها در مورد اثربخشی کاهش تولید اوپک پلاس و تأثیر افزایش ارزش دلار بر قیمت کالاها کاهش یافت.
افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گرانتر کرده و تقاضا برای آن را کاهش می دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، از جمله روسیه در ائتلاف اوپک پلاس، روز پنجشنبه توافق کردند که تولید خود را به طور داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش دهند.
حداقل ۱.۳ میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید مربوط به تمدید کاهش تولید داوطلبانه توسط عربستان سعودی و روسیه است. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در مصاحبه با بلومبرگ گفت ائتلاف به کاهش تولید در صورت لزوم حتی پس از پایان سه ماهه اول سال آینده ادامه خواهد داد.
تشدید درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و حماس نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت را دوباره افزایش داده است. حمله به سه کشتی تجاری در آب های بین المللی در جنوب دریای سرخ این نگرانی ها را تشدید کرده است.
انتهای پیام/۷۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا