اخبار اقتصاد ایران

كارگروه بندر و پساریل به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشكیل شد

در آستانه افتتاح پروژه اتصال ریلی سراسری به بندر کاسپین؛ کارگروه بندر و پست ریلی به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشکیل شد.

ایران تحلیل، در آستانه بهره برداری رسمی از طرح ملی اتصال خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین این منطقه; کارگروه بندر و پسریل این سازمان به ریاست محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور معاونان بندری و ساختمانی سازمان و مدیران این دو معاونت تشکیل شد، آخرین وضعیت خط ریلی تکمیل شد، بنابراین بانک اسکله رو رو که محل اتصال راه آهن به کشتی‌هایی است که در آنجا پهلو می‌گیرند و برنامه‌های بعدی برای تکمیل سایر زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طرح ملی مذکور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مدیرعامل سازمان بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی شده تاکید کرد. برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از زیرساخت های فوق به عنوان عاملی محرک برای افزایش و تنوع کالاهای ترانزیتی و بازارهای هدف منطقه آزاد. انزلی تاکید کرد.

لذا گزارش معاونین و مدیران سازمان در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده و پیشنهادات خود در جهت استفاده بهینه از فرصت و مزیت اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریلی سراسری را ارائه نمودند.

لازم به ذکر است پیش از این جلسه، بخش‌های مختلف مجتمع بندری کاسپین شامل اسکله‌های ساخته شده و پروژه‌های توسعه‌ای در دست احداث، انبارهای مختلف روباز و مسقف، انبار غلات، سیلوها و مخازن ذخیره روغن‌های خوراکی و صنعتی و میعانات نفتی؛ زیرساخت های بندری از جمله برج مراقبت و قسمت های مختلف نقطه اتصال ریلی به اولین منطقه آزاد شمال کشور توسط محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مورد بازدید میدانی قرار گرفت. .

لازم به ذکر است مسیر ریلی ایستگاه پیربازار رشت تا مجتمع بندری کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر توسط وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد انزلی تکمیل و آماده بهره برداری رسمی است. و زیرساخت های فعال سازی کریدور شمال-جنوب را فراهم می کند و بستر مناسبی را برای توسعه روابط کشورهای حاشیه دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فراهم می کند. موضوعی که جایگاه ترانزیت بین المللی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا