اخبار بورس

لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته چهارم دی

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبا افزایش قیمت دلار در نیمه اول هفته و ورود به کانال ۵۳ هزار تومانی، بورس روند صعودی را آغاز کرد اما در نهایت در آخرین روز معاملاتی هفته و در معاملات امروز با جوی اصلاحی به پایان رسید. چهارشنبه ۲۷ ماهه; شاخص کل بورس با افت ۹۹۰ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

شاخص کل بورس در هفته چهارم دی طی ماه جاری از دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحد به بالاترین سطح دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی رسید و بازدهی ۰.۷ درصدی را به ثبت رساند.

در این هفته تقاضای سرمایه گذاران برای نمادهای صادراتی و دلاری بیشتر بود و نمادهای کوچک کم توجه بودند و شاخص هم وزن بازدهی منفی را به ثبت رساند اما در روز چهارشنبه ۲۷ دی ۶۹۸ واحد مثبت را ثبت کرد و از ۷۶۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شاخص کل هم وزن در هفته جاری به ۷۶۲ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و بازدهی منفی ۰.۱۱ درصدی را به ثبت رساند.

مقایسه کارایی شاخص کل و شاخص وزنی برابر در هفته چهارم دی ماه نشان می دهد که قیمت سهام شرکت های بزرگ و شاخص های بورس افزایش یافت و سهام شرکت های سهامی عام کوچک با کاهش مواجه شد.

در هفته چهارم دی ماه، کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟

سودآورترین نمادهای این هفته

در هفته گذشته دی نمادهای ماه نخریس، آباد، داتم، پارسیان، هاسا، کباده، تمهریک، وهافی، خکاوه، شرنگی آنها بالاترین بازده را در بین سایر نمادها داشتند.

نماد تازه معرفی شده نخریس، داتم و عشایر آباد با ۲۱ درصد رشد بیشترین بازدهی را در بین بقیه نمادها داشت و در جایگاه دوم نماد قرار گرفت پارسی ها با ۱۸ درصد افزایش داشت. هاسا، کباب با ۱۶ درصد رشدا مقام سوم را به خود اختصاص داد. جنبش با ۱۴ درصد رشد در رتبه چهارم و نمادها به تنهایی وحافه، خکاوه و شرنگی با ۱۳ درصد آنها با بیشترین بازده برای سهامداران خود در رتبه دوم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که نمادهای عرضه اولیه دوباره در صدر نمادهای پربازده این هفته قرار گرفتند. نماد نخریس برای دو هفته متوالی بازدهی مثبتی را به سهامداران خود ارائه کرده است.

مضرترین نمادهای هفته چهارم دی ماه

از سوی دیگر نمادهایی بودند که بازدهی منفی برای سهامداران خود ایجاد کردند.

اما مضرترین نمادهای این هفته عبارت بودند از:

فسبا، کاتوکا، شفارس، خزین، رفح، خفنر، تاجوان، فنوال، ثغرب، بهیر.

نماد تازه وارد به عنوان یک پسر هفته گذشته سقوط کرد ۱۴ درصد فهمیدم که در صدر بازنده ترین نماد این هفته هستم. بعد از آن کاتوکا با منفی ۱۳ درصد به تنهایی در رتبه دوم و مشکی با منفی ۱۲ درصد بعد کارایی و نمادها آمد خزین، رفاه، خفنر در جایگاه چهارم با ۱۰ درصد منفی مشاهده شد و در رتبه آخر ۴ نماد مشاهده شد ثجوان، فنوال، ثغرب و بحیر این کارایی گذاشته شد منهای ۹ درصد برای سهامداران خود

در زیر می توانید لیست سودآورترین و زیان ده ترین نمادهای نمودار را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا