فناوری

مایکروسافت برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوای ۳۰ روز آینده از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به تازگی مایکروسافت اعلام کرده است که این تیم با استفاده از هوش مصنوعی روش دقیق تری برای پیش بینی آب و هوای ۳۰ روز آینده ارائه کرده است. این سرویس در آینده ای نامعلوم عرضه خواهد شد.

مایکروسافت در وبلاگ بینگ می گوید که تیم Start مقاله ای را در مورد یک مدل جدید پیش بینی میان برد در سایت arXiv منتشر کرده است. این مقاله نشان می دهد که چگونه مدل جدید Microsoft Start با مدل فعلی مورد استفاده توسط مرکز اروپایی پیش بینی آب و هوا (ECMWF) مقایسه می شود. به طور خلاصه، سیستم جدید مایکروسافت استفاده از پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه معماری یادگیری عمیق را برای پیش‌بینی‌های خود ترکیب می‌کند.

چگونه مدل‌های هوش مصنوعی Microsoft Start برای پیش‌بینی آب و هوا کار می‌کنند

مایکروسافت می‌گوید این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند ده‌ها داده‌های آب و هوا را برای شناسایی الگوهای آشنای امروزی به خاطر بسپارند. این مدل ها در نهایت می توانند پیش بینی کنند که چه تغییرات آب و هوایی در آینده اتفاق می افتد. مایکروسافت در این مورد می گوید:

این مدل‌های هوش مصنوعی بسیار شبیه مدل NWP عمل می‌کنند: با توجه به وضعیت فعلی جو در یک کره سه‌بعدی (طول جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، آنها وضعیت جو را برای مدتی در آینده، مثلاً یک ساعت، پیش‌بینی می‌کنند. آنها این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت آینده را پیش‌بینی کنند و غیره.»

مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت با استفاده از GPU (پردازنده گرافیکی) می‌توانند پیش‌بینی‌ها را سریع‌تر اجرا کنند و در نتیجه می‌توانند بیشتر اجرا شوند. بنابراین از نظر تئوری پیش بینی های دقیق تری خواهند داشت.

مایکروسافت می گوید که روش های اختصاصی آنها برای اندازه گیری خطاهای دما بسیار دقیق تر از روش های مورد استفاده توسط ECMWF است. ردموندی ها این مدل را به مدل سازی تیم مایکروسافت استارت برای پیش بینی آب و هوای ۳۰ روزه اضافه خواهند کرد.

Microsoft Start یکی از سرویس های مایکروسافت است که اخبار جهان، نتایج ورزشی و شرایط آب و هوایی را نمایش می دهد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا