اخبار بورس

مس در بیشترین قیمت خود قرار گرفت \ عرضه این فلز قرمز در بلند مدت پاسخگو تقاضای شدید خواهد بود؟

بر اساس گزارش تحلیلگران ام اس؛

طرفداران خوش بین انتظار دارند که تقاضای مس در ماه های آینده به دلیل فشار جهانی به سمت انرژی سبز و برق رسانی بیشتر افزایش یابد و معادن مس قادر به پاسخگویی به این تقاضای افزایش یافته نخواهند بود.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل به گزارش سرمایه گذاری:

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی گفتند که قیمت مس ممکن است پس از صعود به بالاترین سطح تاریخ در جلسات اخیر با نوسانات کوتاه مدت مواجه شود، اگرچه انتظار می‌رود فلز قرمز امسال دوباره افزایش یابد.

ترکیبی از عوامل بنیادی عرضه و تقاضای قوی و معاملات سوداگرانه افسارگسیخته باعث شده است که قیمت مس در جلسات اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یابد و قیمت ها به بالاترین حد تاریخی رسیده است.

طرفداران خوش بین انتظار دارند که تقاضای مس در ماه های آینده به دلیل فشار جهانی به سمت انرژی سبز و برق رسانی بیشتر افزایش یابد و معادن مس قادر به پاسخگویی به این تقاضای افزایش یافته نخواهند بود.

این باور دلیل اصلی افزایش قیمت مس و همچنین ایجاد فشار خرید کوتاه مدت در بازار کامکس بود که منجر به افزایش بیشتر قیمت مس شد. قیمت پایه مس در بورس فلزات لندن روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۱۱۱۰۱.۵۰ دلار در هر تن رسید.

اما امروز سه شنبه قیمت مس به شدت کاهش یافت و تحلیلگران ام اس اعلام کردند که فلز قرمز پس از این افزایش ناگهانی در کوتاه مدت دچار نوسان خواهد شد.

با این حال، آنها انتظار دارند که فلز قرمز دوباره در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد، با سناریوی صعودی ۱۳۱۲۵ دلار در هر تن برای مس در بورس فلزات لندن و قیمت پایه ۱۰۵۰۰ دلار در هر تن.

تحلیلگران ام اس می گویند بازار فیزیکی مس احتمالاً تنگ تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد. به خصوص با توجه به موجودی کم در ایالات متحده و تحویل متناوب از چین.

همچنین انتظار می رود که محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی و نیازهای بالای انرژی این صنعت باعث افزایش تقاضا برای مس شود. مس نقش کلیدی در زیرساخت های انتقال برق دارد.

تحلیلگران MS در یادداشتی نوشتند: «ما همچنان نسبت به مس صعودی باقی می‌مانیم زیرا مسائل جاری عرضه کسری ما را در سال ۲۰۲۴ افزایش می‌دهد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد. این همچنین باید مشارکت را افزایش دهد و موقعیت های بلندمدت را تقویت کند.

چین بزرگترین واردکننده مس در جهان است و انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ به دلیل ادامه حمایت از بسته های محرک پکن، بهبود اقتصادی را تجربه کند. انتظار می رود چنین سناریویی اشتهای کشور را برای مس افزایش دهد، اگرچه ضعف در بازار املاک و مستغلات می تواند تقاضا را محدود کند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا