اخبار اقتصاد ایران

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید نمی‌شود :: ایران تحلیل

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تنها تا پایان سال جاری است و پس از آن نیز طبق روال گذشته خواهد بود.

به گزارش ایران تحلیل، سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم از ابتدا جرایم قابل گذشت مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف را حسب مورد معاف کرده است. بهمن وی در ماه جاری به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرده بود که تا پایان سال جاری اعتبار دارد.

بر اساس این بخشنامه، صلاحیت بخشودگی جرایم مالیاتی و تکالیف قابل بخشوده هر ساله برای مؤدیانی که بدهی سال یا دوره تا پایان سال جاری را پرداخت می‌کنند، در مورد اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد تومان. (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بخشودگی جرائم موضوع این بند صرف نظر از زمان پرداخت بدهی مالیات و وظیفه هر سال و پرداخت بدهی موضوع این بند است. قبل از ابلاغ این تفویض اختیار مانع از گذشت جرایم قابل گذشت نخواهد بود.

لازم به ذکر است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی فقط تا پایان سال جاری است و این مهلت قابل تمدید نیست و پس از آن نیز طبق روال قبلی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا