اخبار اقتصاد ایران

پرسپولیس واگذار شد/ اطلاعیه رسمی فرابورس ایران+ جزئیات واگذاری :: ایران تحلیل

در اطلاعیه رسمی که دقایقی پیش بورس ایران در سایت خود منتشر کرد، وزارت ورزش و جوانان رسما مالکیت باشگاه پرسپولیس را به بانک ملی ایران واگذار می کند.

به گزارش ایران تحلیل، در این اطلاعیه آمده است ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صورت عمده و نقدی از طریق بازار پایه فرابورس به فروش می رسد.

نکته جالب این است که تاریخ انتشار این نسخه یازدهم است فروردین ماه به عنوان آخرین مهلت باشگاه ها برای تعیین تکلیف جواز حضور در رقابت های الیت و لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید اعلام شد.

این به این دلیل است که قیمت سهام پرسپولیس در همان روز مشخص می شود اما برای ۵۱ درصد کمتر از ۲۱۱ میلیارد تومان نخواهد بود.

در عین حال نمایندگی بانک ملی ایران نیز به عنوان خریدار پرسپولیس معرفی شده است تا سهام باشگاه سرخابی پایتخت در اختیار این بانک معروف قرار گیرد.

البته مشخص نیست ۴۹ درصد باقیمانده سهام چگونه به فروش می رسد زیرا باشگاه پرسپولیس عملاً ۱۰ درصد سهام را به خریداران خرد واگذار کرده بود.

با این حال اکنون بانک ملی به عنوان سهامدار اصلی پرسپولیس نیز تصمیم گیرنده اصلی سرخپوشان خواهد بود و اکثریت هیات مدیره را در اختیار خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا