اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۶ دی ماه

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات چهارمین روز هفته با افت ۰.۷۲ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۷۵۲ واحد رسید که نشان دهنده ۱۵ میلیون و ۷۴۷ واحد از قله این شاخص است.

شاخص هم وزن با ۰.۷۱ درصد کاهش (معادل پنج هزار و ۳۷۰ واحد) به سطح ۷۵۵ هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۰.۵۹ درصدی نسبت به قله این شاخص ۱۵۵ واحد کاهش یافت و به سطح ۲۶ هزار و ۳۰۹ واحد رسید.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

بورس تهران در چهارمین روز از اولین هفته زمستان ۱۴۰۲ شرایط جالبی نداشت. علاوه بر سهام بازار متوسط ​​و کوچک، نمادهای شاخص نیز تحت فشار عرضه کنندگان قرار گرفتند. ادامه خروج املاک و مستغلات از سهام و حق تقدم و همچنین اینکه چهارشنبه آخرین روز معاملاتی هفته است، احتمال توقف کاهش شاخص های سهام یا کاهش شتاب را کاهش می دهد.

قرار گرفتن تمامی طبقات دارایی در سایه رکود و همچنین مرحله تثبیت اسکناس آمریکا باعث شد که رشد بورس پس از مدت کوتاهی با افزایش عرضه متوقف شود و حتی در برخی موارد دوباره بازگشت. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند نسبت P/E سهام شاخص شده مانند استال، شپنا، وبملت و سهام مشابه به زیر ۵ واحد رسیده است و در چنین شرایطی کاهشی در شاخص کل پیش بینی نمی شود.

اما با توجه به شتاب فزاینده شاخص های سهام و خروج فزاینده پول واقعی و همچنین ثابت ماندن ارزش معاملات در کانال پنج هزار میلیارد تومانی، بازدهی بازار در آخرین روز معاملاتی هفته غیر از انتظار است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه بازار به گزارش عملکرد ۹ ماهه نگاه خواهد کرد، باید تا هفته آینده منتظر ماند تا روند نزولی شاخص های بورس متوقف شود. با توجه به پیش بینی روز چهارشنبه بورس، بنابراین می توان فرض کرد که بازار به روند نزولی خود ادامه می دهد و کاهش محسوسی در شاخص خروج پول واقعی مشاهده نمی شود. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام امروز

پیش بینی می شود بورس از امروز شروع به فعالیت منفی کند، اما زمانی که فشار فروش به اندازه امروز باشد، این منفی بودن تحت کنترل قرار می گیرد و پیش بینی می شود پس از شروع منفی به تعادل و حتی مثبت تبدیل شود. با این حال، اگر ترس افزایش یابد و فروش بیشتر شود، می تواند وضعیت را حتی منفی تر کند. انتظار می رود این فشار فروش فزاینده و منفی شدید رخ ندهد و در نهایت بازار از منفی به سمت متعادل یا حتی منفی به مثبت حرکت کند. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا