طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 21 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته سوم بهمن او کار خود را با نتایج منفی به پایان رساند. هفته گذشته کاهش سه هزار تومانی قیمت دلار، بازار طلا را پایین آورد و قیمت جهانی طلا نیز کاهش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه برای سومین هفته در حال افزایش است بهمن با بازده منفی در تمام اوزان و قطعات انجام می شود. طی پنج روز کاری هفته گذشته، قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۷۵ درصدی را نشان داد و طلا با کاهش بازدهی ۴.۹۳ درصدی، پس از دلار شاخص، بیشترین کاهش بازدهی را در بازارهای مالی ثبت کرد.

اسکرین شات 9 فوریه 2024 در 3:42:06 ب.ظ

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می گویند که این روند نزولی را می توان کوتاه مدت توصیف کرد، زیرا انتظارات تورمی در حال افزایش است و صلح در منطقه خاورمیانه هر لحظه ممکن است از بین برود و این مشکل تأثیر مستقیمی بر بازارهای مالی داخلی دارد.

تحلیلگران بازار مالی محدوده دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی هر گرم طلا در بازار داخلی را محدوده تعادلی بازار طلا می دانند. برای سکه امامی محدوده ۳۱۵۰۰۰۰۰ تومان را محدوده تعیین شده و ۳۱۲۰۰ تا ۳۳۰۰۰۰۰۰ تومان را محدوده معاملاتی این قطعه در نظر می گیرند.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا با قیمت ۲۰۳۱ دلار معامله می شود و تقریبا ۲ دلار کاهش یافته است.

در مورد بازار چطور؟

نیمسکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به کانال بالاتر صعود کرد و در انتهای کانال ۱۸ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش معامله شد و این رقم معادل ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. سکه گرمی با ۱۵۰ هزار تومان افزایش پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال طلا در کانال ۱۲ میلیونی افزایش یافت

قیمت طلا در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن افزایش داشت هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۱۵ هزار تومان افزایش وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و ۱۲ میلیون و ۷۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا