اقتصاد جهان

کاهش شدید فروش مک دونالد آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شرکت آمریکایی مک دونالد پس از تحریم شدن توسط جمعیت بسیاری از کشورها به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی، با رکود تجاری قابل توجهی در خاورمیانه و سایر مناطق جهان مواجه شده است.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی، بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در بمباران کودک کش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون جان خود را از دست داده اند.

کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌دونالدز اخیراً اعتراف کرد که این شرکت پس از تحریم گسترده مشتریانش، “تأثیر تجاری قابل توجهی” را تجربه کرده است که باعث نگرانی سهامداران در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی این غول فست فود شده است.

وی در مقاله‌ای در صفحه شخصی خود در وب‌سایت لینکدین نوشت: به دلیل جنگ و اطلاعات نادرست مرتبط با آن که بر برندهایی مانند مک‌دونالد تأثیر گذاشته است، چندین بازار در خاورمیانه و سایر مناطق تأثیرات تجاری قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

تحریم مک‌دونالدز پس از انتشار تصاویر و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت که شعبه‌های مک‌دونالد در حال اهدای غذای رایگان به ارتش اسرائیل بودند.

خشم عمومی منجر به تحریم های خود تحمیلی شد و مصرف کنندگان در خاورمیانه و سایر کشورهای مسلمان مانند عربستان سعودی، مالزی و پاکستان خواستار تحریم زنجیره ای فست فود شدند.

کمپچینسکی به تأثیر آن بر بازارهای مختلف در خاورمیانه و فراتر از آن اشاره کرد و جدی بودن این وضعیت را تصدیق کرد.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشر در سرتاسر جهان، به‌ویژه در کشورهای مسلمان، کمپین‌های بایکوت شرکت‌هایی را که ادعا می‌شود با اسرائیل مرتبط هستند به راه انداخته‌اند و خواستار پایان دادن به خصومت‌ها شده‌اند.

علاوه بر مک دونالد، شرکت هایی که هدف این تحریم ها قرار گرفته اند عبارتند از کوکاکولا، استارباکس، کی اف سی، نستله و آی بی ام.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا