اقتصاد جهان

کاهش واردات نفت هند از روسیه به خاطر مشکلات پرداخت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، واردات نفت خام هند از روسیه، بزرگترین تامین کننده نفت این کشور، در ماه دسامبر به کمترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است. شش نفتکش حامل نفت سوکول روسیه به دلیل مشکلات پرداخت به دلیل تحریم ها، قادر به تحویل محموله خود نبودند. روسیه تحویل را سخت تر کرد.

داده های شرکت تحلیل داده کپلر نشان داد واردات نفت هند از روسیه که در ماه می به رکورد ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز رسید، از آن زمان کاهش یافته است و به ۱.۴۸ میلیون بشکه در روز بین نوامبر و دسامبر کاهش یافته است.

پالایشگاه های هندی که قرار بود در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ​​۱۴۰ هزار بشکه در روز نفت سوکول خریداری کنند، ماه گذشته هیچ تحویلی دریافت نکردند.

به گفته ویکتور کاتونا، تحلیلگر ارشد نفت در کپلر، ساخالین ۱ که نفت روسیه را در خاور دور تولید می کند، نتوانست حساب بانکی در امارات متحده عربی باز کند تا خریداران بتوانند طبق توافق، قیمت نفت را به درهم پرداخت کنند.

از شش نفتکشی که در سواحل هند تاخیر داشتند، دو نفتکش گفته اند که احتمالا مسیرشان را به سمت چین تغییر می دهند. اما به نظر می رسد تجارت نفت سوکول بین روسیه و هند با وجود همه این موانع ادامه خواهد داشت. انتقال سه کشتی به کشتی نفت سوکول و سه محموله جدید به هند در راه است.

واردات نفت هند از روسیه در کل سال ۲۰۲۳ دو برابر شده و به ۱.۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. اما واردات از عراق، دومین تامین کننده بزرگ نفت هند، ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۹۰۸۰۰۰ بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/۷۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا