بانک و بیمه

۶.۲ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد| پرداخت ۱.۵میلیارد دلار برای کالاهای اساسی

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی اظهار داشت: کالاهای اساسی یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار، کالاهای تجاری سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار، خدمات ۱۵۰ میلیون دلار و واردات نسبت به صادرات یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۱۹۱ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار برای مواد غذایی اساسی. کالاها و داروها پرداخت شد

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: عرضه ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» ۶۳۴ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» ۳۶۴ میلیون دلار و برای «صنعت معدن» است. ۲۶۱ میلیون دلار، «ماشین آلات» و تجهیزات تولیدی معادل ۲۲۶ میلیون دلار و «نساجی و پوشاک» معادل ۲۳۳ میلیون دلار است. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز هجدهم به ترتیب ۳۱۳، ۴۳، ۲۴۵، ۱۴۱ و ۷ میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. اردیبهشت امسال دریافت کرد.

بالسینی همچنین از اختصاص یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار ارز و ۳۱۵ میلیون دلار ارز وارداتی به سایر صنایع خبر داد.

وی گفت: تاکنون بیست و چهار مزایده شمش طلا در این مرکز برگزار و در مجموع بیش از ۳.۵ تن طلا به فروش رسیده است. در آخرین حراج از مجموع ۴۱۰ کیلوگرم طلای عرضه شده، ۳۱۹ کیلوگرم با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان فروخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا