فناوری

ایرانی‌ها رتبه ششم اعتیاد به استفاده از موبایل را در جهان دارند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

جام جم: آخرین آمار از ضریب نفوذ ۷۶ درصدی استفاده از این دستگاه هوشمند در جهان حکایت دارد. تعداد نزدیک به شش میلیارد نفر روی زمین. این موضوع تنها به داشتن گوشی هوشمند محدود نمی شود و روز به روز استفاده از این ابزار ارتباطی در بین مردم بیشتر می شود.

برای کسانی که شیوه زندگی قبل از ورود تلفن های همراه را به یاد دارند، تحولات دو دهه اخیر شگفت انگیز است، هرچند که در نسل ارتباطات فعلی متولد شده اند. آنها هیچ اطلاعی از اهمیت این دستگاه در کشور ما ندارند. این وضعیت در همه جای دنیا یکسان است، به این معنا که ورود تلفن همراه به زندگی مردم، شیوه زندگی آنها را تغییر داده و هر سال تعداد بیشتری از افراد از تلفن همراه استفاده می کنند.

آخرین آمار حاکی از ضریب نفوذ ۷۶ درصدی استفاده از این دستگاه هوشمند در جهان است. تعداد نزدیک به شش میلیارد نفر روی زمین. این موضوع تنها به داشتن گوشی هوشمند محدود نمی شود و روز به روز استفاده از این ابزار ارتباطی در بین مردم بیشتر می شود. علاوه بر این، استفاده از تلفن همراه دیگر محدود به تماس تلفنی نیست و یک «همراه» تمام عیار به معنای کامل کلمه است. از برقراری روابط مالی و بانکی و پرداخت قبوض گرفته تا فعالیت های گسترده اقتصادی و راه اندازی کسب و کارهای مهم در بستر آن.

نوشته های مشابه

البته همه این پیشرفت ها دارای معایبی هستند که عواقب آن کم کم نمایان می شود. به عنوان مثال در یک بند آماری مشخص شده است که بیش از ۳۰ درصد افراد بیش از ۶ ساعت در روز از تلفن همراه خود استفاده می کنند. عددی که با توجه به سبک زندگی کنونی زیاد است. در مقایسه با این آمار باید بدانیم که میزان مکالمه در یک خانواده ایرانی نزدیک به ۱۵ دقیقه در روز است.

نتایج پژوهشی که توسط محققان دانشگاه مک گیل کانادا انجام شده است نشان می دهد که کاربران ایرانی از نظر اعتیاد به تلفن همراه رتبه ششم را در بین ۲۴ کشور جهان دارند. چین، عربستان و مالزی در رتبه های اول تا سوم قرار دارند. یکی از داده های عجیب این تحقیق در این مورد این است که مشخص شده است که به طور متوسط ​​یک کودک اولین گوشی هوشمند خود را در سن ۱۰ سالگی به دست می آورد.طبق تحقیقات انجام شده احتمال بروز مشکلات روانی مانند استرس و افسردگی در نوجوانانی که صرف می کنند وجود دارد. زمان زیادی که با تلفن های همراه کار می کنید بسیار بیشتر از سایرین است.

به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی گرایش جوانان به تلفن همراه این است که بخش زیادی از سرگرمی آنها به فضای مجازی محدود شده و گذراندن وقت در این فضا نسبت به سایر فعالیت ها هزینه کمتری دارد. در مطالعه دیگری که در ایران انجام شده مشخص شده است که حدود نیمی از کودکان بیشتر وقت خود را با استفاده از تلفن همراه می گذرانند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا