اخبار اقتصاد ایران

آب منطقه ای: آب سد سفیدرود صبح شانزدهم اردیبهشت رهاسازی می شود

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از رهاسازی آب سد سفیدرود در میانه اردیبهشت جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال آب را زودتر از سال قبل رهاسازی می کنیم.

ایران تحلیل، وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان گفت: آب سد سفیدرود از نصف اردیبهشت در این ماه از مسیر راست و چپ ترانشه به شالیزارهای استان ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه آب سنگین گیلان در سراسر استان در حال سرویس دهی است، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش و نسبت به حالت عادی بسیار کمتر است. بیشتر نشان می دهد.

مدیرعامل آب گیلان با بیان اینکه رهاسازی آب امسال زودتر از سال قبل و بامداد شانزدهم است. اردیبهشت انجام می شود، اعلام کرد: به دلیل کمبود آب و به منظور مدیریت مصرف و کاهش احتمال مواجهه با تنش های آب مشکل ساز از میانه خرداد از این پس امکان رهاسازی قبل از این تاریخ وجود ندارد و مطابق با تقویم کشاورزی اعلام شده جهاد و کشاورزی نیست.

وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان گفت: از کشاورزان محترم تقاضا دارم به تقویم کشاورزی توجه کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردمی ، با وجود کم آبی به لطف خداوند و در سایه برنامه ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان. محترمانه رشد تولید را ببینیم.

لازم به ذکر است از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تغذیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا