فناوری

آقای جبلی! انتقادات را گردن بگیرید

سید محمدصادق لواسانی در فرهیختگان نوشت: مخاطبی که چند شبکه تلویزیونی را بالا و پایین می کند و جز اتفاقات تکراری هیچ طرح جدیدی را اعم از اصولگرا یا اصلاح طلب نمی بیند، چه تفاوتی دارد؟

واقعیت این است که مسیری که صداوسیما در پیش گرفته نه تنها اصلاح طلبان، بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی حزب اللهی را نیز نگران کرده است.

چه فرقی می کند مخاطبی که چندین شبکه تلویزیونی را بالا و پایین می کند و جز اتفاقات تکراری هیچ طرح جدیدی نمی بیند؟!

متأسفانه تا اینجای کار ساده ترین راه برای مواجهه با انتقاد، ارتباط با ضدانقلاب یا سم پاشیدن یا برچسب «تخریب» به آن ها است! و فکر کنیم که با این شکل از برخورد، مشکل به سرعت حل خواهد شد. در برنامه اخیر جام جم دقیقا همین اتفاق افتاد و مخاطبان تلویزیون شاهد آن بودند.

همزمان با انتقاد از سابقه مطالب مبتذل روی آنتن، آیا می توان از حضور حسن ریوندی که کمدین خوبی است اما خارج از چارچوب رسمی است دفاع کرد و مانع برهم زننده او در فضای مجازی را نادیده گرفت. این تعداد چند برابر تعداد افرادی است که کنار گذاشته شده اند. بیشتر از؟

مشکل اینجاست که صدا و سیما که میلیاردها تومان برای پیام رسان ناکام «سروش» خرج کرده بود، مدام شیپور فیلترینگ می زد و اجرای گروه سرود دخترانه علیه فضای مجازی در حالی پخش می شد که اکثر برنامه ها از آن پخش می شد. از همین سریال برخلاف بخشنامه‌های مختلف این سازمان، تلویزیون مخفیانه اینستاگرامی شده، صفحه فیلتر شده دارند یا یکی از معاونت‌های سازمان هزینه می‌کند تا برنامه‌های او در این پلتفرم‌ها پخش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا