اقتصاد جهان

آمریکا همچنان با افزایش تورم دست و پنجه نرم می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، نرخ تورم سالانه در آمریکا در دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد رسید که بالاتر از نوامبر (۳.۱ درصد) و برآورد تحلیلگران (۳.۲ درصد) است.

افزایش نرخ تورم عمدتاً ناشی از قیمت انرژی در دسامبر ۲۰۲۳ بود که نسبت به ماه قبل با کاهش شدیدتری روبرو شد. هزینه های انرژی در دسامبر ۲ درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت نفت گرمایش در ماه نوامبر ۲۴.۸ درصد کاهش داشت.

قیمت کالاهایی مانند مسکن در ایالات متحده نیز در دسامبر ۶.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که در نوامبر ۶.۵ درصد بود. مواد غذایی نیز ۲.۷ درصد نسبت به ۲.۹ درصد در ماه نوامبر افزایش داشته است.

قیمت لوازم پزشکی نیز در مقایسه با افزایش ۵ درصدی در ماه نوامبر، ۴.۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت پوشاک نیز در آذرماه ۱ درصد نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت خودرو در آذرماه ۱ درصد افزایش داشت که در آبان ماه ۱.۳ درصد افزایش داشت. پیدا شد.

بر اساس سال به سال، تورم کل در دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۹ درصد رسید که نسبت به ۴ درصد در نوامبر کاهش یافته اما بالاتر از برآوردهای ۳.۸ درصدی تحلیلگران است.

دقایقی از جلسه دسامبر کمیته بازار آزاد فدرال که در اوایل ژانویه منتشر شد، نشان داد که فدرال رزرو با ایده کاهش نرخ بهره در اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۴ راحت است.

این تا حد زیادی به دلیل نگرانی ها در مورد تأثیر بلندمدت سیاست های پولی سخت تر بر اقتصاد ایالات متحده است که در حال حاضر در آستانه رکود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا