فناوری

از حملات اخیر به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نگرانیم / همه گروه‌ها خویشتن‌داری کنند / قدرت‌های با نفوذ، باید نقش سازنده و مسئولانه‌ای در حفظ امنیت خطوط کشتیرانی ایفا کنند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

CTJN China نوشت: نماینده چین در سازمان ملل روز چهارشنبه نسبت به حملات اخیر به کشتی های تجاری در دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان دادن به این حملات شد و از همه طرف ها خواست به آزادی دریانوردی همه کشورها احترام بگذارند.

به گزارش سرویس بین الملل «میهن تجارت» در ادامه این مطلب آمده است: گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد این اظهارات را در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حملات حوثی های یمن در دریای سرخ در بحبوحه نگرانی های روزافزون جهانی بیان کرد. تجارت و ثبات منطقه ای وی علت ادامه جنگ را توضیح داد. اسرائیل در غزه اعلام کرد.

گنگ با تاکید بر اینکه دریای سرخ آبراه مهمی برای کالا و انرژی است، گفت: تضمین جریان روان آب و ایمنی کشتی های عبوری نه تنها به آرامش و ثبات منطقه کمک می کند، بلکه به حفظ امنیت جهانی و زنجیره تامین کمک می کند. . . و نظم تجارت بین المللی که در راستای منافع مشترک جامعه بین المللی باشد کمک می کند.

گنگ گفت: چین معتقد است که همه طرف‌ها، به‌ویژه قدرت‌های با نفوذ، باید نقش سازنده و مسئولانه‌ای در حفظ ایمنی خطوط کشتیرانی در دریای سرخ ایفا کنند.

نماینده چین همچنین خاطرنشان کرد: تنش‌های کنونی چالش جدیدی را برای روند سیاسی یمن ایجاد می‌کند و بر وضعیت بی‌ثبات کنونی خاورمیانه پیچیدگی بیشتری می‌بخشد.

وی از گروه های مربوطه خواست تا خویشتنداری داشته باشند و حرکت مثبتی را برای حل و فصل سیاسی حفظ کنند.

گنگ با توصیف تنش فعلی به عنوان اثر سرریز درگیری در غزه گفت: تنها راه جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در دریای سرخ برقراری آتش بس در غزه و ارائه کمک های بشردوستانه به غزه است.

چین آماده همکاری با همه طرف ها برای ادامه تلاش های بی وقفه برای کاهش تنش ها در دریای سرخ، حل سیاسی مسئله یمن، دستیابی به آتش بس در غزه و دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا